Dat is de vraag die we ons na afloop van de GP van Hongarije kunnen stellen. Voor Heidfeld ging het sowieso een race in het niets zijn, maar van Kubica werd toch veel meer verwacht. De Pool mocht als vierde starten maar deemsterde doorheen de wedstrijd steeds verder weg in het middenveld.
Kubica finishte uiteindelijk als achtste nadat Felipe Massa in de slotronden moest opgeven. Al bij al één schamel puntje dus voor BMW. Het team was zelfs zo zwak dat we ze van heel de race amper in beeld gezien hebben.
Daarmee is de renstal amper nog een schim van wat het enkele races terug nog was. Toen kon er nog gevierd worden met de eerste zege voor BMW en Kubica, alsook werd er toen luidop gedacht aan de volgende stap: definitief de kloof met Ferrari en McLaren dichten.
"We hadden helemaal geen goede racesnelheid," geeft Mario Theissen toe na afloop van de race. "Geen van beide rijders kon de rondetijden rijden die we verwacht hadden na de oefensessies op vrijdag en zaterdag. We hadden het probleem met beide bandencompounds. De oorzaak is momenteel niet duidelijk, maar we zullen het grondig analyseren."