Ross Brawn onder de indruk van Mick Schumacher: “Hij heeft zijn potentieel getoond”

Haas F1 team
Haas F1 team

Mick Schumacher reed afgelopen zondag een erg sterke race. De 22-jarige zoon van zevenvoudig F1-kampioen Michael Schumacher reed zich duidelijk in de kijker. Ross Brawn, managing director in de Formule 1, was onder de indruk, Schumacher zelf sprak van een “uitdagende en moeilijke race”.

Schumacher presteerde opnieuw duidelijk veel beter dan zijn Russische teamgenoot Nikita Mazepin, maar er was meer deze keer. In zijn niet echt competitieve wagen van het Haas F1 team slaagde Schumacher er voor het eerst dit seizoen in om echt de strijd aan te gaan met een rijder van een ander team.

“Het was een uitdagende race en jammer genoeg is het moeilijk inhalen op dit circuit,” blikte Mick Schumacher terug op zijn Portugese GP.

“Het was zwaar om ronde na ronde erg dicht achter een andere wagen te rijden, zeker in het middelste gedeelte van het circuit, waar we zeer sterk waren. Wanneer je zo dicht achter een andere wagen rijdt dan slijten je banden enorm en dan wordt het alleen maar moeilijker.”

“Uiteindelijk slaagden we erin om de Williams in de fout te dwingen en vervolgens hadden we min of meer vrije baan en konden we onze echte snelheid tonen.”

Ross Brawn, managing director van de Formule 1, was onder de indruk van de performance van Mick Schumacher. Volgens Brawn heeft Mick getoond wat voor potentieel hij heeft.

“De Haas F1-bolide is duidelijk niet één van de meest competitieve wagens op de startgrid. Mick Schumacher wist dan ook wat voor grote uitdaging hem tijdens zijn eerste F1-seizoen te wachten stond,” aldus Brawn die ooit nog bij Ferrari met zijn vader Michael Schumacher samenwerkte.

“Je moet het echter doen met wat je ter beschikking krijgt en de kleine momenten, zoals toen hij tijdens de race Nicholas Latifi onder druk zette en in de fout dwong, die doen ertoe.”

“Dit was een mooi voorbeeld van het potentieel dat Mick Schumacher heeft.”

Steun F1journaal.be en koop je gadgets voor het EK Voetbal via onderstaande banner

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print