Het team van Mercedes reed tijdens de eerste oefensessie met een zogenaamde ’S-duct’ op beide wagens. Het systeem bleek echter niet te werken.
S-duct open @nico_rosberg closed @LewisHamilton via @F1Rai #Techf1 Fp1 #BrazilGP @ScarbsF1 @MercedesBenz_IT #F1 pic.twitter.com/lp7SuyEoyg
— Salvatore Asero (@Graftechweb) November 13, 2015
De ‘S-duct’ is niet geheel nieuw. In het verleden werd er al met gelijkaardige systemen gereden. Zo was er onder meer ook de F-duct.
Tijdens de eerste oefensessie was een systeem dat erg sterk op een ’S-duct’ leek te zien op de wagens van Nico Rosberg en Lewis Hamilton. Wat later tijdens de tweede oefensessie viel de ’S-duct’ niet meer te bespeuren.
De ‘S-duct’ werd uitvoerig getest tijdens de eerste oefensessie, onder meer aan de hand van ‘flow viz-verf’ om het aërodynamisch effect van de ’S-duct’ te meten.
Volgens ‘Auto Motor und Sport’ zou Mercedes simpelweg enkele nieuwe onderdelen, waaronder de ’S-duct’ uitgetest hebben in Brazilië en dat met het oog op komend seizoen.
“We zijn simpelweg iets nieuw aan het proberen voor 2016,” aldus Nico Rosberg.
De zogenaamde ’S-duct’ zou op het circuit van Interlagos echter niet goed gefunctioneerd hebben. Om de ’S-duct’ goed te laten functioneren is naar verluidt een compleet nieuwe neus nodig, wat ook een nieuwe crashtest zou vereisen alvorens die op de wagen mag geplaatst worden.
Misschien dat we de ’S-duct’ dan ook zullen terugzien tijdens de wintertests ter voorbereiding van het F1-seizoen 2016.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}