Slechte bandenstrategie nekt Schumacher

Schumacher moest van op de dertiende plaats starten en dat bracht de Duitser zeker en vast geen geluk.
Een anonieme race kan je de race van Schumacher zeker en vast niet noemen. Als er een wagen naast de baan ging, dan was hij in één op twee gevallen waarschijnlijk in de buurt.

Het liep al mis toen hij in duel moest gaan met de Renault van Kubica. Samen met de Pool ging hij van de baan en beschadigde hij zijn rechter voorband, dit terwijl hij nog maar net gepit had. Dubbele pech dus voor de Duitser.

image

“Michael was sterk tijdens de eerste fase van de race. Helaas was er het incident met Kubica waardoor hij een lekke rechter voorband kreeg. Hij moest een extra pitstop maken en vanaf dan waren we niet meer waar we wensten te zijn met onze bandenstrategie,” aldus Ross Brawn.

“Achteraf gezien waren we te ambitieus door te lang met de option-band te willen rijden. Michael ondervond heel wat moeilijkheden tegen het einde van de race. Uiteindelijk behalen we wat punten maar niet zoveel als we gehoopt hadden.”

Ook een zevenvoudig wereldkampioen kan in de slotfase van een race geen deuk in een pak boter rijden met een Mercedes GP die op compleet versleten banden moet rijden. Dat beseft ook Michael Schumacher.

“Tegen het einde van de race probeerde ik mezelf zo goed mogelijk te verdedigen. Dat kon ik echter maar zeer beperkt aangezien mijn banden compleet versleten waren nadat ik er ongeveer de helft van de wedstrijdafstand mee had gereden.”

Voor Nico Rosberg verliep de race wel stukken beter, al zag het er bij aanvang van de race niet zo goed uit. De Duitser finishte de gp van Canada als zesde en kon zo als enige voor Mercedes GP punten behalen.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}