Special: Michael Schumacher keert terug

Gisteren kwam eindelijk het grote nieuws, racelegende Michael Schumacher werd aangekondigd als de vervanger van Felipe Massa bij Ferrari. De Duitser met meest aantal wereldtitels uit de geschiedenis voelde zich moreel verplicht om het team uit de nood te helpen na alle successen uit het verleden.
a:1:{s:9:”file_name”;s:23:”schumacherspecial_1.jpg”;}
In 1991 kreeg Michael Schumacher onverwachts de gelegenheid om tijdens de GP van België zijn debuut te maken in een F1-wagen van Eddie Jordan. Jordan-rijder Bertrand Gachot kon toen niet deelnemen aan de GP omdat hij de chauffeur van een taxi met pepperspay zou bespoten hebben. De politie arresteerde Gachot en Willi Weber maakte daar meteen gebruik van om zijn Duits talent voor te stellen aan Jordan. Schumacher had op Spa nog nooit eerder gereden maar daar moest men bij Jordan volgens Weber niet van op de hoogte zijn. Jordan gaf de jonge Duitse rijder een kans en het begin van het verhaal over een F1-legende was begonnen.

Dankzij een erg opvallende kwalificatie op Spa wist Schumacher de aandacht van Benneton teambaas Flavio Briatore te trekken en deze kaapte de Duitser meteen weg bij Jordan. Schumacher tekende zijn overeenkomst en werd de teammaat van Nelson Piquet. In 1994 en 1995 weet hij zich tot de beste te bekronen en besluit hij te gaan rijden voor de Italiaanse renstal Ferrari waar ook Ross Brawn en Rory Byrne zich op dat ogenblik wisten aan te sluiten. In 1999 heeft Schumacher al drie seizoenen achter de rug bij Ferrari als hij plots zwaar crasht op Silverstone en een dubbele beenbreuk oploopt.

In 2000 behaalde de Duitse legende dan uiteindelijk toch zijn eerste titel met Ferrari, een droom die werkelijkheid werd. Nadat Schumacher in 2000 eindelijk de titel gewonnen had voor Ferrari werd hij ineens erg dominant en nam hij de ene titel na de andere. Zoals we jullie eerder al vertelden dreigde de dominantie van hem toen voor saaiheid te zorgen, iets waar ook de FIA begon op te letten. Uiteindelijk komt Fernando Alonso met Renault aankloppen en moest de Duitse rijder zijn betere in hem kennen.

In 2006 probeert Schumi het nog één keer maar ook ditmaal is Alonso niet te kloppen. Schumacher beweerde altijd al dat hij aan de top wilde stoppen en met zeven wereldtitels en een tweede plek in het eindklassement slaagde hij daar ruim in.

Vanaf 2007 gaat de sport gewoon verder zonder Michael Schumacher terwijl deze dan weer steeds vaker te zien is op Superbikes. Zo zou hij volgens enkele persberichten zelfs enkele ribben gebroken hebben door te vallen met een Superbike van Honda.

Ondertussen zijn we in 2009 en is Ferrari op de sukkel geraakt doordat het een slechte wagen bouwde. Net als het hele circus naar Hongarije trekt en de wagen van Ferrari beter zou moeten presteren, crasht Felipe Massa. De Braziliaan loopt een schedelbreuk op. Hoeveel tijd Massa nog zal nodig hebben om te herstellen is nog niet duidelijk maar de GP van Valencia lijkt hij sowieso al te mogen vergeten. Een kans op de wereldtitel zit er voor Ferrari nu al niet meer in dus kan men maar beter op een andere manier opvallen. Als vervanger stelt de Italiaanse renstal opnieuw Michael Schumacher aan. De levende legende keert terug.

Volgens een woordvoerster zou de 40-jarige Schumacher nog steeds voldoende fit zijn om een F1 bolide te besturen en hij zou nu enkel nog enkele medische tests moeten ondergaan. Vervolgens zal hij dan opnieuw zijn licentie verkrijgen en van start gaan op het stratencircuit van Valencia. Nooit eerder kwam Schumacher in actie op dit stratencircuit en hij zal er vast al naar uitkijken. Een leuke podiumplaats zou al een waardig finaal afscheid kunnen zijn want de Duitser heeft geen ervaring in de F60. De recordhouder was op rust en gunt de supporters nog een extraatje, of voor wie zou hij het anders doen?