Sponsors laten Michael Schumacher in de steek

Michael Schumacher revalideert nog steeds van zijn ski-ongeluk maar de Duitse F1-legende verliest ondertussen diverse sponsors.
image
Eind deze maand is het een jaar geleden dat Michael Schumacher een ski-ongeluk meemaakte. Schumacher verkeerde lange tijd in levensgevaar en lag in een coma. Ondertussen is hij bezig aan een erg lange revalidatie en valt nog steeds af te wachten hoe zijn toestand verder evolueert.

In het voorjaar was er nog commotie omdat een sponsor van Schumacher nog steeds reclame maakte voor zijn producten met hem in de hoofdrol (Lees: Sponsor stopt met reclame te maken met Schumacher in de hoofdrol). Maar ondertussen hebben enkele sponsors van Schumacher hun samenwerking met de Duitse F1-legende stopgezet.

Zo raakte de voorbije dagen bekend dat Navyboot en Jet Set hun samenwerking met de Duitser stopzetten. Beide bedrijven betaalden Schumacher naar verluidt een slordige 5 miljoen euro voor de samenwerking. Voor de bedrijven is het alvast balanceren op een dunne koord, want er zijn voor- en nadelen.

“Het is niet eenvoudig voor de bedrijven. Enerzijds moeten ze doelstellingen verwezenlijken maar anderzijds komt een verbreking van de samenwerking met Schumacher terwijl hij in deze moeilijke periode verkeert bij het grote publiek niet goed over,” zo bericht de Zwitserse nieuwssite Bluewin.

De bedrijven geven momenteel veel geld uit maar krijgen daar, in tegenstelling tot voor het ski-ongeluk van Schumacher, weinig tot niets voor in de plaats. Puur economisch gezien is het een juiste beslissing, maar het grote publiek zal daar ongetwijfeld anders over denken.

Gelukkig kan Schumacher ook op nog enkele trouwe sponsors rekenen. Zo lieten het adviesbureau DVAG en Mercedes reeds uitschijnen dat ze Michael Schumacher blijven steunen.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}