Het Red Bull F1 team heeft na de crash van Max Verstappen besloten om de Nederlander zijn motor van een nieuwe MGU-K te voorzien, duidelijk een ‘strategische’ wissel.
FP3 red flagged as Max clips the barrier ߘ« Let's get to it boys ߔǰߒª #MonacoGP ߇Ұ߇¨ #F1 pic.twitter.com/ijAZS1b1uo
— Red Bull Racing (@redbullracing) May 26, 2018
Door zijn crash tijdens de derde oefensessie kon Verstappen niet deelnemen aan de kwalificatie. Verstappen start de GP van Monaco dan ook als allerlaatste. Daarvan maakt Red Bull Racing nu handig gebruik om bij Verstappen een derde exemplaar van de MGU-K in te bouwen.
Een power unit is onderverdeeld in zes verschillende componenten. Van sommige, zoals bijvoorbeeld de verbrandingsmotor en turbolader, mogen er drie exemplaren tijdens het seizoen gebruikt worden. Van andere, zoals de MGU-K, mogen er slechts twee exemplaren gebruikt worden.
Nadat Verstappen de eerste vijf races had afgewerkt met een eerste exemplaar van de MGU-K, werd voor het raceweekend in Monaco een tweede exemplaar ingebouwd. Na zijn crash besloot Red Bull om dat exemplaar te vervangen door een derde exemplaar. Aangezien ook Verstappen zijn versnellingsbak na de crash moest verwisseld worden krijgt Verstappen normaal een gridpenalty van in totaal 15 plaatsen.
Verstappen start de race echter sowieso als laatste en hij zal dus geen hinder ondervinden van die extra tien plaatsen gridstraf voor het wisselen van de MGU-K. Een mooie ‘strategische’ wissel van Red Bull dus om eventueel later tijdens het seizoen een gridpenalty te vermijden.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}