McLaren-teambaas Andrea Stella zegt dat hij blij is met het feit dat de concurrentie vooral bezig is met vingerwijzen in de richting van McLaren, dat biedt volgens hem mogelijkheden.
Het uitstekende bandenmanagement van McLaren is al maanden het gespreksonderwerp in de paddock, gaan de van theorieën over koelwater in de banden tot een onderzoek met warmtecamera’s dat moet bewijzen dat het koel houden van de banden niet enkel afkomstig is van de luchtstroom rond de auto.
“Laten we zeggen dat het voor ons goed nieuws is wanneer onze rivalen hun aandacht in plaats van op zichzelf richten op een aantal aspecten die zogenaamd aanwezig zijn in onze auto en die feitelijk niet eens aanwezig zijn. En dat zeker zelfs als ze aanwezig zouden zijn in laten we zeggen ‘Flexi-wings’, zoals een voorvleugeldeflectie zoals iedereen heeft, het niets te maken heeft met de reden waarom McLaren zeer competitief is.”
“Ik hoop dat er in de toekomst meer van dit soort saga’s komen, want het betekent dat onze rivalen zich op hun eigen dingen blijven richten. En dit is voor ons alleen maar goed nieuws. Het helpt onze zoektocht alleen maar.”
Op de vraag of het lang zal duren voordat de concurrentie McLaren zal inhalen, antwoordde Stella ook op zijn geheel eigen manier.
“Ik zou hier graag het verkeerde antwoord geven, zodat ik al onze rivalen op het verkeerde been zet. Het enige wat ik kan zeggen is dat het voor mij, boven wat de anderen doen, normaal gesproken een alarmbel is die in je fabriek moet gaan rinkelen en je eraan moet herinneren om terug te gaan naar de basis.”
“Dus ik ben bang dat ik het goede antwoord heb gegeven, waardoor ik nu mijn concurrenten heb geholpen, maar ik ben intellectueel eerlijk, dus ik kan niet echt een tactisch verkeerd antwoord geven,” concludeerde Stella.