Technische voordelen voor nieuwe teams?

Eerder deze week meldden enkele berichten in de pers dat de FIA een uitzondering zou maken voor de nieuwe teams die gebruik gaan maken Cosworth-motoren. De huidige teams zullen zich in 2010 aan de beperking van 18.000 toeren per minuut moeten houden terwijl de nieuwe teams simpelweg geen beperking zouden meekrijgen.
Cosworth was voor het laatst actief in de F1 voor Williams in 2006. In die periode mochten de wagens nog tot 20.000 toeren draaien en dat verschil is Patrick Head dan weer niet vergeten. Head werkt nog steeds voor Williams en denkt dat Cosworth ook zonder hulp van de FIA kan meedraaien met de andere motorenleveranciers.

“Als men de nieuwe teams 2000 toeren meer gaat laten draaien, dan zullen ze vooral meer moeten tanken. In 2006 moest er 15 liter meer getankt worden gedurende een ganse race. Die 15 liter zorgde destijds voor extra slijtage op de banden en een verlies van een halve seconde per ronde”, zo verklaarde Head het nadeel van een hoger toerental.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}