Toro Rosso niet te spreken over ‘beschuldigingen’ van Renault

Het Toro Rosso F1 team kwam vandaag met een persbericht waarin het zegt niet te spreken te zijn over de ‘beschuldigingen’ die Renault heeft geuit over het falen van haar motoren in de bolide van Toro Rosso.

Het team van Toro Rosso kreeg dit seizoen al bijzonder vaak af te rekenen met Renault-motoren die in haar STR12 de geest gaven. Cyril Abiteboul, de racedirecteur van Renault, liet onlangs verstaan dat volgens hem de integratie van de Renault-motor in de STR12 daarvoor verantwoordelijk is.

In een persbericht bijt Toro Rosso nu van zich af en laat het weten niet geamuseerd te zijn door de uitlatingen van Abiteboul en Renault. Het wil via het persbericht dan ook enkele zaken rechtzetten.

“Naar aanleiding van de recente beschuldigingen die in de media gemaakt werden door de motorleverancier van het team, wil Toro Rosso de huidige situatie met de power units verduidelijken,” luidt het in de mededeling van Toro Rosso. “Het komt als een grote verrassing dat Cyril Abiteboul in de media gesuggereerd heeft dat de problemen die Toro Rosso ervaart met de power unit in eerste instantie gerelateerd zijn aan de manier waarop de power unit geïntegreerd is in de STR12.”

“We willen verduidelijken dat al de problemen met de MGU-H en de aandrijflijn die recent ervaren werden niet gelinkt zijn aan hoe het team werkt of hoe de power unit geïntegreerd is in het chassis.”

“Tijdens het seizoen 2017 is er niets veranderd aan de manier waarop de power unit wordt gebruikt in de wagen, enkel de koeling is in het midden van het seizoen verbeterd. Sinds de zomerpauze heeft Toro Rosso verschillende power unit-gerelateerde problemen ervaren. De gridpenalty’s hebben het team kostbare punten en plaatsen in de strijd om het constructeurskampioenschap gekost.”

“Een van de belangrijkste problemen die we momenteel ervaren is het gebrek aan beschikbaarheid van nieuwe onderdelen voor de power unit. In het geval van Toro Rosso moeten we constant tijdens het raceweekend onderdelen van de ene power unit in de andere power unit steken en worden we verplicht om met oudere specificaties te rijden.”

Het mag duidelijk zijn, er zit een stevige haar in de boter tussen Toro Rosso en haar huidige motorleverancier Renault. Opmerkelijk daarbij is dat grote broer Red Bull volgend jaar nog steeds met motoren van Renault zal rijden, daar waar Toro Rosso na de komende twee races zal overstappen naar motoren van Honda. In het kader daarvan is het ‘modder gooien’ tussen Toro Rosso en Renault overduidelijk begonnen.



a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}