Twee DRS zones voor India

Voor de tweede maal dit seizoen zullen er twee onafhankelijke DRS zones gebruikt worden tijdens een race. Ook in India zullen de vleugels op de bolides twee maal open gezet mogen worden.
image

India is na Monza de tweede race waarin een gelijkaardige opzet gebruikt zal worden. In Canada waren er wel twee zones waarin DRS geactiveerd mocht worden, maar de twee zones waren gelinkt doordat er slechts één enkel meetpunt werd toegepast. Het maakte niet uit of je al voorbij je voorligger was of niet, als je minder dan een seconde achter je voorligger zat, mocht je ook de tweede keer drukken.

Dat werd verholpen door in Monza twee meetpunten te gebruiken. Je zal dus telkens opnieuw aan de voorwaarde van minder dan een seconde achterstand moeten voldoen om van DRS gebruik te kunnen maken. De twee zones die voor India gekozen zijn, liggen voor de hand.

Er zijn op het circuit twee lange rechte stukken namelijk dat van start – finish, waarvoor er gemeten wordt bij het uitkomen van bocht 15, en het stuk tussen bocht 3 en 4. Het meetpunt voor die tweede zone zal de ingang van bocht drie zelf zijn. Dat betekent dat wagens die net zijn ingehaald op het stuk van start – finish, onmiddellijk erna een kans krijgen om hun verloren plaats opnieuw goed te maken.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}