Het zou wel eens kunnen dat tijdsdruk de oorzaak is van de ellende die Red Bull in Jerez moest meemaken, dat is wat het Duitse blad Auto Bild weet te informeren.
Volgens het magazine werd de wagen nog maar net de avond voor de presentatie op Jerez voor het eerst in elkaar gestoken. De reden was een crashtest die Red Bull nog moest doen. Bij een falende test, zou team zelfs niet naar Jerez getrokken zijn. Toch stonden ze stipt op tijd klaar voor de fotografen.
Alleen was hun stiptheid geen garantie voor het intussen gekende verdere verloop. Het haast en vliegwerk was onder andere de oorzaak van omgekeerd gemonteerde onderdelen op de RB10. Maar dat was niet het enige probleem.
Helmut Marko, raadgever bij het Oostenrijks team, relativeert de slechte start: “We moeten een aantal dingen gaan hertekenen. Dat is vervelend, maar ik herinner eraan dat we in 2010 ook niet hebben getest in de eerste week”. In 2010 werd Vettel voor het eerst wereldkampioen.
En toch lijken de problemen dieper te liggen als we Adrian Newey zelf mogen geloven: “Ik heb werkelijk geen idee of we dit op een bevredigende manier kunnen oplossen”, dat verklaart hij zelf. Met bevredigend bedoelt Newey het compromis dat hij moet sluiten tussen design en krachtbron, want het is vooral op dat vlak dat het stevig botst bij de RB10.
Marko weerlegt dan weer de uitspraken van Newey en heeft er alle vertrouwen in: “Ik denk dat Adrian wel een idee heeft om dit op te lossen. En ik vind dat we een elegante wagen hebben en elegante wagens zijn meestal snel”, voegt Marko er nog aan toe.
En niet alleen Marko heeft er vertrouwen in zo blijkt. “Ze zullen er staan wanneer het telt” is een uitspraak die komt uit de Ferrari box van Stefano Domenicali.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}