Wie gebruikte de meeste tokens voor het verbeteren van de motor?

Ferrari heeft afgelopen winter de meeste tokens gebruikt om updates te doen aan hun motor. De Italianen zetten maar liefst 23 tokens in. Renault gebruikte het minst aantal tokens. Ze hadden aan zeven tokens genoeg.

Elke motorleverancier (Mercedes, Ferrari, Renault en Honda) krijgt 32 tokens toegewezen van de FIA. Die tokens kunnen het best vergeleken worden met een waardebon. Een motorleverancier moet een bonnetje inwisselen om een aanpassing te doen aan de krachtbron.

De FIA heeft onlangs vrijgegeven dat Ferrari het grootste deel van haar tokens reeds heeft gebruikt over de winter. De Scuderia zette al 23 tokens in en hebben zo dus al het meest veranderd aan haar krachtbron.

Mercedes, die de afgelopen twee jaar de beste krachtbron had, gebruikte over de winter 19 tokens, terwijl Honda er 18 gebruikte om haar krachtbron te verbeteren. Renault daarentegen heeft nog heel wat tokens ter beschikking. Ondanks alle klachten van Red Bull zette de Franse motorleverancier slechts 7 tokens in.

Een team is dus gebonden aan de tokens om een upgrade te doen op hun krachtbron, maar daarnaast zijn ze ook nog eens gebonden aan het aantal motoren per seizoen. Elke rijder mag dit seizoen maximaal vijf motoren gebruiken voordat er straffen worden uitgedeeld.

Overzicht overgebleven tokens per motorleverancier:
– Ferrari: 9 tokens
– Mercedes: 13 tokens
– Honda: 14 tokens
– Renault: 25 tokens
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print