Met Nico Rosberg als snelste op dag 3 hebben bijna alle Williamsrijders eens mogen proeven van de top van de tabellen. Met 1.11.6 legde Wurz op dinsdag de snelste tijd vast van de hele test. Spyker volgde gedwee op een afstand van anderhalve tot 2 seconden van de Williamswagens. Fauzy, Van Der Garde en Valles haalden hun superlicentie-afstand binnen en Sutil kon een dubbele wedstrijd simulatie afwerken.
Albers tenslotte nam het testwerk i.v.m. setup-problemen voor zijn rekening. Maar al bij al baart het gebrek aan snelheid de Spykerverantwoordelijken wat zorgen, met name dan de snelheid over één ronde, de kwalificatiesnelheid. De Spyker-Ferrari heeft vooral tijdens de eerste ronden problemen met het gebruik van de Bridgestone verduidelijkte hoofdingénieur Mike Gascoyne.
Williams kon terugblikken op een goede test met lange stints en snelle tijden. Dat Wurz nog niet afgeschreven is bewees hij door op dag 2 de snelste tijd van alle sessies neer te zetten. Maar ook Rosberg en testrijder Nakajima mochten bovenaan op de tijdtabellen plaatsnemen.
Karthekiyan nam de laatste dag over van Wurz en was begeesterd door het gedrag van de wagen.
"Williams kan races gaan winnen met deze wagen", verklaarde de Indiër, Ook Kazuki Nakajima was een aangename verrassing. Japanners staan meestal niet hoog aangeschreven in de F1 competentieboeken maar Nakajima lijkt klaar voor het grote werk. Na zijn passages langs de Japanse F3, de Japanse GT en de Europese F3 (7de in een uiterst competitief veld verleden seizoen) schakelt de Japanner over op de GP2. Als kers op de taart mag hij als lid van het Toyota Young Drivers program een testjaar afwerken bij Williams, en de illustere Japanner vervult die taak tot nu toe voorbeeldig.
Volgende week werken Williams en Spyker weeral samen een test af, deze keer achter gesloten deuren op het circuit van Barcelona.