Word jij F1 piloot voor één dag?

Word F1 piloot voor één dag
Philips Shavers lanceert wereldwijd de “Get Closer Challenge”

Heb je er ooit van gedroomd in een échte F1 wagen te rijden? Of heb je je wel eens ingebeeld dat je in poll positie op een F1 circuit stond? Die droom kan nu werkelijkheid worden. Philips Shavers, sponsor van het F1 AT&T Williams team, lanceert immers wereldwijd zijn “Get Closer Challenge”, een wedstrijd waarbij de gelukkige winnaar voor even F1 piloot wordt van een AT&T Williams F1 wagen.

Dankzij de sponsoring van het AT&T Williams team, biedt Philips Shavers deze unieke gelegenheid om dichter bij de F1 wereld te komen. Deelnemers aan de wedstrijd zullen in 23 landen strijden voor een volledig betaalde trip naar Groot-Brittanië in november 2008 om ginds deel te nemen aan de wereldwijde finale met alle landenwinnaars van de deelnemende landen. De hoofdprijs is een rit van 5 laps op het Silverstone circuit, thuisfront van de Britse Grand Prix.

Nico Engelsman, Category Leader Shaving & Grooming, Senior Vice President Consumer Lifestyle Philips Shavers, legt uit: “De Philips Get Closer Challenge is een wereldwijde wedstrijd die de unieke gelegenheid biedt aan de winnaar om een moderne F1 wagen te besturen. De F1 wereld wordt vaak beschouwd als onbereikbaar voor velen, maar Philips wil de F1 fan dichter bij de actie brengen en zeg nu zelf, dichter dan dit kan niet!”

Belux campagne
De wereldwijde finale in Groot-Brittanië wordt voorafgegaan door een lokale activatie per land. Ook in de Belux wordt een heuse F1 campagne opgezet, die zal lopen vanaf 1 mei tot eind september. Vanaf begin mei zullen verschillende promoties op de winkelvloer plaatsvinden, met aangepast promotiemateriaal. Deze promoties zullen voornamelijk gebeuren met de Philips sterproducten in het scheergamma, nl. de Nivea for Men Shaver, de Philips Arcitec en de AT&T Williams Shaver. Deze eerste fase van de campagne heeft tot doel zo veel mogelijk consumenten aan te zetten tot deelname aan de online F1 wedstrijd op de website www.f1driverwanted.be .Ook de consumenten die geen race op een F1 circuit ambiëren komen aan hun trekken: zij kunnen deelnemen aan een ander luik van de online wedstrijd en zo mooie F1 prijzen winnen. Naast de online wedstrijd zullen consumenten zich ook kunnen kwalificeren voor de Belux finale via een F1 race simulator op sommige winkelpunten op bepaalde tijdstippen of door een uitstekende tijd te rijden op een van de 20 Belgische kartings die betrokken zijn bij deze campagne.
Na de eerste selectie – via de simulators, kartings of de online wedstrijd- blijven 50 potentiële winnaars over. Deze zullen zich met elkaar meten op het kartingcircuit tijdens de Belux finale eind augustus. De winnaar van deze finale mag zich opmaken voor de wereldwijde finale en bijhorende 3-daagse AT&T Williams training in Groot-Brittanië.

Wereldwijde finale
Alle landenwinnaars zullen in Groot-Brittanië een raceopleiding krijgen in een vooraanstaande racing school en een rijvaardigheidstest ondergaan om na te gaan hoe goed ze rijden en wat hun technische vaardigheden zijn. Onder begeleiding van experten van de school en van het AT&T Williams team, zullen de finalisten op hun prestaties worden beoordeeld. De instructeurs zullen de beste kandidaten aanbevelen bij Frank Williams, hoofd van het team, Patrick Head, Director of Engineering en Sam Michael, Technisch Directeur, die de uiteindelijke winnaar zullen kiezen.

De winnaar zal bekend gemaakt worden in het AT&T Williams hoofdkwartier in Grove, Oxfordshire, waar de finalisten de unieke kans zullen krijgen het AT&T Williams team aan het werk te zien en de Williams F1 Grand Prix collectie te bezoeken (een aantal winnende race wagens uit 30 jaar Williams geschiedenis). Tijdens het bezoek krijgt de winnaar een op maat gemaakte race stoel, speciaal gemaakt op

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen