Hij moest vanuit de pitlane aan de race beginnen maar finishte toch net in de punten op de tiende plaats. Een sterke en bemoedigende race voor Yuki Tsunoda die ervan overtuigd is dat een plaats in de top zes eventueel mogelijk zou zijn geweest indien hij tijdens de kwalificatie niet was gecrasht.
Tsunoda reed een sterke race maar wanneer je van helemaal achteraan, en zelfs vanuit de pitlane, een inhaalrace moet rijden dan moet je ook wat geluk hebben. En die had hij want de safety car-fases zorgden er uiteraard voor dat de verschillen verkleind werden.
“Om eerlijk te zijn weet ik niet wat mogelijk zou geweest zijn,” antwoordde Tsunoda toen hem na afloop van de race was gevraagd of een finish in de top zes mogelijk zou zijn geweest.
“Tot aan de tweede oefensessie was de snelheid redelijk goed, ik zat redelijk dicht bij Max, maar de derde oefensessie was rommelig, het is dan ook moeilijk om te zeggen of ik hoger had kunnen finishen.”
“De snelheid was echt goed, ik denk dan ook niet dat het onmogelijk was, Max heeft immers gewonnen.”
“De crash heeft me zeker en vast niet geholpen bij het leren en beter begrijpen van de wagen.”
“Ik herinner me nog ieder moment van het insturen, het onverwacht bewegen van de wagen, het is de eerste keer dat ik dat heb ervaren.”
“Soms moet je een stap terug zetten om geleidelijk aan opnieuw op te bouwen want het is makkelijk om te veel druk uit te oefenen. Ik moet dan ook even reflecteren naar mezelf toe, ik was blij dat ik tijdens de race vertrouwen kon opbouwen.”
“Mijn progressie is nog steeds bezig maar er is nog veel ruimte om te verbeteren.”