Zak Brown waarschuwt andere teams voor gevaarlijke strategie met ’titelsponsor’: “Ik wil niet dat we er afhankelijk van zijn”

McLaren
McLaren

McLaren-baas Zak Brown waarschuwt andere teams dat het misschien lucratief kan lijken om te vertrouwen op een titelsponsor maar hij wijst ook op de gevaren.

Het is al geleden van 2013 dat McLaren met Vodafone een titelsponsor had toen de overeenkomst met de mobiele telefoonoperator op zijn einde liep. Sindsdien gaat het team door het leven zonder titelsponsor en dat is een strategie die Zak Brown wil verderzetten.

Het ontbreekt hen nochtans niet aan sponsors maar een titelsponsor is er niet meer: “Vanaf dag één wilde ik dat we niet afhankelijk zouden zijn van een sponsor. Als je naar onze partners kijkt, zijn we dat ook niet”, aldus McLaren CEO Zak Brown volgens ‘Motorsport-Magazin.’

“Als je een titelsponsor hebt, zoals sommige teams, dan is dat gevaarlijk. Want als die sponsor je verlaat dan heb je een groot gat te vullen.”

“Ik hou van de aanpak die we hebben gekozen,” voegde hij eraan toe. “Het zou het juiste merk en de juiste samenwerking moeten zijn, dan zouden we openstaan voor zoiets.”

“We moeten met beide benen op de grond blijven staan, want we weten waar we vandaan komen. We hebben het op de harde manier verdiend en ik denk dat dat goed was,” zei de Amerikaan. “Dus we weten hoe het voelt. Het zorgt ervoor dat we nog harder werken om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurt en dat we niets voor lief nemen.”

McLaren, Williams en Haas zijn de drie teams op de grid van dit jaar die geen titelsponsor hebben nadat Ferrari in april tekende bij HP.