Het Aston Martin F1 team heeft naar eigen zeggen een achterpoortje in het reglement gevonden en waarmee het een voordeel wil verkrijgen tegenover de concurrentie. De nieuwe F1-bolide zal ook enkele slimme innovaties bevatten.
“We hebben enkele slimme innovaties op de nieuwe wagen geïmplementeerd, de kers op de taart,” vertelt technisch directeur Eric Blandin tijdens een interview op de website van Aston Martin. “Ze zijn leuk om te hebben maar geen must.”
“Het is geweldig wanneer je een klein achterpoortje vindt en dat jou een voordeel oplevert, je kan er echter niet vaak een volledige wagen rond bouwen. Je probeert echter de basis goed te krijgen en vervolgens dingen errond te bouwen.”
Het voorbije seizoen presteerde Aston Martin onder de eigen verwachtingen, het kon niet optimaal profiteren van de introductie van de nieuwe generatie F1-bolides. Bij Aston Martin proberen ze nu echter daaruit te leren om de nieuwe wagen veel beter te maken.
“Alles wat we van de wagen van vorig jaar geleerd hebben hebben we toegepast op de wagen van dit jaar. Veel van de AMR23 is nieuw, het is een compleet andere filosofie dan de AMR22.”
“We hebben meer dan 90 procent van de onderdelen en meer dan 95 procent van de aerodynamische oppervlakken veranderd.”