Audi: “Ons F1-project is de voorbije maanden een versnelling hoger geschakeld”

Audi Media
Audi Media

Sinds Audi tijdens het raceweekend van de GP van België in 2022 officieel haar toekomstige F1-deelname bevestigde is er al veel gebeurd om het F1-project voor te bereiden. Vooral de voorbije maanden is er volgens Audi bijzonder veel gebeurd.

“Het Audi F1-project is de voorbije maanden echt een versnelling hoger geschakeld,” aldus Hoffmann. “Tijdens de momenteel lopende conceptfase van de power unit wordt momenteel de basis van de aandrijflijn voor 2026 gelegd.”

“We hechten erg veel belang aan details wanneer we aan iets werken, bijvoorbeeld op het vlak van de materialen en technologieën die we gebruiken, we focussen ons ook op energie-management van de hybride-aandrijflijn.”

“Uiteindelijk is efficiëntie immers een sleutel tot succes in de Formule 1 en ook wat betreft de mobiliteit van de toekomst, deze benadering zal voor beide aspecten haar vruchten afwerpen.”

Bij Audi hebben ze naar eigen zeggen al sinds eind 2022 een ééncilinder motor getest terwijl de eerste volwaardige hybride-aandrijflijn voor eind dit jaar op de testbank getest zou worden. Ondertussen wordt ook de fabriek van het Audi F1 team in Neuburg verder uitgebouwd, zowel op het vlak van de faciliteiten als het personeel.

Momenteel zouden er al meer dan 260 medewerkers actief zijn en het is de bedoeling om dat aantal medewerkers nog verder op te schalen naar meer dan 300 medewerkers.

“De kern van het ontwikkelingsteam bestaat uit ervaren medewerkers van Audi Sport en Audi en dit met jarenlange uiteenlopende expertise in elektrische autosport”, aldus Audi. “Ze worden vervoegd door specialisten met F1-expertise die extern aangetrokken werden en het team gericht zullen versterken.”

“Tegen het einde van het jaar zou het aantrekken van de medewerkers voltooid moeten zijn en zal het team uit meer dan 300 medewerkers bestaan.”

“Motorsport maakt deel uit van het DNA van Audi,” aldus Audi CEO Markus Duesmann tijdens het Autosalon in Shanghai. “We zijn ervan overtuigd dat onze deelname aan de Formule 1 de sportieve focus van Audi zal versterken.”

“De Formule 1 vergroot steeds meer haar wereldwijd bereik, zeker in de jongere doelgroepen en in onze belangrijkste afzetmarkt: China.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print