Hij had gehoopt om tijdens de race te kunnen strijden met Max Verstappen maar Charles Leclerc slaagde daar helemaal niet in. Uiteindelijk moest Leclerc genoegen nemen met de derde plaats op het podium. Volgens Leclerc was er een specifieke reden waarom hij die strijd niet kon aangaan.
Tijdens de kwalificatie veroverde Leclerc een plaats op de eerste startrij, naast polesitter Max Verstappen. Bij de start behield Leclerc die positie zonder Verstappen echt te kunnen aanvallen maar wat later in de race ging Perez voorbij aan Leclerc. Van de plannen om eventueel met Verstappen te kunnen strijden tijdens de race kwam niets in huis.
Het werd uiteindelijk wat een eenzame race voor Leclerc die comfortabel derde werd maar waarom kon hij dan toch geen vuist maken tegenover de Red Bulls en met hen strijden? Volgens Leclerc was er geen probleem met de bandenslijtage maar slaagden de Red Bulls er gewoon beter in om de banden op temperatuur en in het juiste temperatuurvenster te krijgen, vooral met de harde bandencompound.
“Ik denk niet dat we momenteel op het vlak van DRS iets tekort komen,” aldus Leclerc. “Maar we moeten uiteraard verder analyseren om te begrijpen wat nog steeds ons zwakke punt is en zo proberen om ze te verhelpen.”
“Ik denk echter niet dat de bandendegradatie een probleem was. Het was meer het opwarmen van de banden waarmee we een beetje problemen ondervonden om ze op de juiste temperatuur te krijgen zodat we konden pushen.”
“Dit zorgde ervoor dat het wat moeilijker was want ik moest terwijl ik de banden probeerde op te warmen ook wagens inhalen en dat was iets meer tricky voor ons dan voor hen.”
“Zo hebben de Red Bulls een kloof kunnen uitbouwen, die vervolgens tegen het einde van de race ongeveer stabiel bleef maar het was te laat voor ons om hen onder druk te zetten.”