Cijfers liegen niet.

We kunnen er niet omheen. De laatste Grand Prix was er eentje om ons op onze stoel gekluisterd te houden.
De voortdurende actie op het circuit was als een frisse bries die doorheen de F1 waaide.
De verschillende maatregelen die ondernomen werden om de sport boeiender te maken hebben dus blijkbaar hun doel niet gemist; het snel slijtende Pirelli-rubber, DRS, KERS, allen hebben ze hun steentje bijgedragen.
Een Fins journalist heeft voor ons eens de cijfers berekend en we mogen toch vaststellen dat de F1 een nieuw gezicht heeft gekregen.
Alleen al tijdens de laatste GP in Shanghai, werd er 63! maal ingehaald.. Een absoluut record over de laatste 20 jaar. Tijdens de laatste race in China dewelke in droge weersomstandigheden werd verreden, ( 2008) konden we er maar 9 tellen.

En als we nog verder terugkijken konden we tijdens de GP van Maleisië maar liefst 56 inhaalmanoeuvres tellen, tegenover 24 in 2010 en 15 in 2008.
Ook Australië moest niet onderdoen met “slechts” 29 inhaalacties tegenover 4 in 2009.

Maar is de komst van al deze reglementswijzigingen hier dan de oorzaak van? Volgens Lotus-piloot Heikki Kovalainen zeker wel. “ Veel van de inhaalmanoeuvres hebben hier inderdaad mee te maken. Ik kan alleen maar beamen dat het een groot succes is. De races zijn veel minder voorspelbaar geworden en het inhalen werd bevorderd.. Het werkt!”

a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}