“Dit is niet wat je van de Pirelli-banden mag verwachten tijdens de races”

Ook Pirelli beseft dat de voorbije twee wintertests niet representatief zijn voor de prestaties van de banden tijdens de raceweekends.
image
Verschillende teams en rijders zijn verrast door de ernstige bandenslijtage en graining. In Jerez werd nog het circuit zelf aangeduid als verantwoordelijke voor de hevige bandenslijtage, maar ook in Barcelona ondervonden de teams dat er heel wat bandenslijtage en graining was.

Sommige rijders, waaronder Sergio Perez, maakten zich zorgen. Perez liet zelfs volgende uitspraak optekenen: “Ik hoop alvast dat het verandert want indien we deze situatie ook meemaken in Melbourne dan gaan we zeven tot tien pitstops zien”.

Maar zover zal het volgens Paul Hembery, de motorsportbaas van Pirelli, niet komen. Volgens Hembery worden de resultaten en de prestaties van de banden negatief beïnvloedt door de temperaturen.

“De teams hebben heel wat bandenslijtage gekend,” aldus Hembery. “Maar dat kwam door de weersomstandigheden. Deze weersomstandigheden zijn niet representatief voor wat we tijdens de loop van het seizoen zullen meemaken. De temperatuur van de lucht en het circuit zijn veel lager dan wanneer er normaal wordt gereden. Daar kwam ook nog eens regen bovenop tijdens de laatste testdag.”

“Daardoor zijn de banden buiten hun normaal temperatuurvenster gevallen. Hierdoor was er heel wat graining,” besluit de motorsportbaas van Pirelli.

Sergio Perez en ook de andere rijders moeten dus niet vrezen dat ze door hun bandenvoorraad zullen geraken in Melbourne. Tegen de eerste race van het seizoen zou het dus veel beter moeten zijn.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}