Drukke testweek voor Bridgestone

De testweek in Barcelona zit er weer op. Naast de teams had ook bandenleverancier Bridgestone het erg druk. De bandenfabrikant is immers op zoek naar de beste slick banden om volgend seizoen te gebruiken.

Slicks maken volgend seizoen hun terugkeer in de Formule 1. Vanaf 1997 werden slicks verboden in de F1 en vervangen door banden met groeven. Uiteraard is Bridgestone ook op het gebied van slicks niet blijven stilstaan en is ook daar een evolutie ontstaan. Voor Bridgestone was de testsessie op Barcelona zeer nuttig en rijk aan informatie.

Alle rijders zijn alvast tevreden over de slicks op hun wagen en doen het dus liever zonder de banden met groeven. Net als voorheen zal er in 2009 met soft en hard banden gereden worden en dienen allebei de compounds gebruikt te worden. Bandenleverancier Bridgestone onderzoekt nog alle data van de tests op Barcelona maar is nu al tevreden over de driedaagse. De technisch manager van Bridgestone gaf zelfs even uitleg.

"Dit waren drie dagen waarin we enorm veel informatie konden verzamelen want we zagen zowat alle wagens en in alle toestanden. Er waren wagens van 2008 en er waren wagens met updates voor 2009. Er waren wagens die de banden met groeven nog even wilden vergelijken en er waren er die meteen op slicks bleven. Bovendien waren er al wagens voorzien met KERS en konden we dus zeer veel vergelijkingen maken. Het was ook erg leuk om iemand met de naam Senna en een vijfvoudig kampioen World Rally te zien rijden in een F1", aldus Tetsuro Kobayashi .