Ericsson krijgt nieuw chassis en nieuwe motor na zware crash

Na zijn zware crash tijdens de vrije trainingen gisteren zal Marcus Ericsson een nieuwe Sauber C37 ter beschikking hebben voor de rest van het weekend.


Tijdens de tweede oefensessie ging Marcus Ericcson keihard de vangrails in bij het aanremmen van de eerste chicane voorbij start finish. Ondertussen weten we dat een defect DRS-systeem aan de basis lag van die zware klapper en ook zijn teamgenoot Charles Leclerc ondervond problemen met zijn DRS maar wist de negende tijd te laten noteren.

​De FIA liet ook weten dat het probleem het gevolg was van een ontwerpfout van de Zwitserse formatie welke ze meteen wisten te corrigeren.

Het was ook niet de eerste keer dat Ericsson problemen ondervond met zijn DRS, in juli tijdens de GP van Groot-Brittannië kreeg de Zweed ook al eens af te rekenen met problemen. Later schreef hij dat toe aan zijn vinger die van het knopje was gegleden maar nu bleek er toch meer aan de hand te zijn.

Door de hoge G-krachten die de bolide van Ericsson te verwerken kreeg tijdens zijn uitstap in de vangrails gisteren hebben ze bij Sauber besloten om de Zweed van een nieuw chassis te voorzien. Hoewel ze gisteren na 1 uur ‘s nachts nog aan het werk waren krijgen ze bij de renstal uit Hinwil daarvoor geen straf omdat het de eerste keer was dit seizoen dat dat gebeurde.

Maar omdat het team ook een nieuwe Ferrari-krachtbron monteerde, de vierde voor Ericsson dit jaar, kijken ze aan tegen een gridstraf van tien plaatsen voor de race op zondag.

Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}