F1-baas: “Netflix-serie ‘Drive To Survive’ zal wijzigingen ondergaan”

Netflix - Drive To Survive
Netflix - Drive To Survive

Netflix heeft de eerste trailer vrijgegeven van het vierde seizoen van de succesvolle serie over de Formule 1 ‘Drive to Survive’. In de toekomst zal de populaire serie er mogelijk anders uitzien, zo laat F1-baas Stefano Domenicali weten.

Iedereen wacht vol ongeduld op het nieuwe seizoen van ‘Drive to Survive’ want de vierde jaargang zal gaan over één van de meest spraakmakende seizoenen die de sport ooit gekend heeft. Op 11 maart is het dan eindelijk zover en kunnen we genieten van tien nieuwe afleveringen van de succesvolle reeks over het wel en wee in de Formule 1.

De serie heeft er ook voor gezorgd dat de sport een nieuw, jonger publiek heeft weten aan te spreken en daar is de CEO van de F1, Stefano Domenicali uiteraard opgetogen over.

“Het lijdt geen twijfel dat Drive to Survive een ongelooflijk effect heeft, vooral op het nieuwe publiek en ook op andere nieuwe markten zoals de VS,” vertelde F1 CEO Stefano Domenicali vorige week in een conference call met investeerders.

“Je moet de nieuwe serie zeker bekijken, want ik heb net de mogelijkheid gehad om ze te zien en het zou fantastisch zijn. En met de juiste toon, en zoals je je kunt voorstellen met wat er het afgelopen jaar is gebeurd, zal er veel actie te zien zijn. Dus dat zit wel goed.”

Het succes van ‘Drive to Survive’ krijgt navolging in andere sporttakken, zo zal er vanaf dit jaar op streamingdienst Prime ook een soortgelijke serie te zien zijn over de MotoGP,  genaamd ‘MotoGP Unlimited.’

Maar ondanks het grote succes sluit Domenicali niet uit dat er in de toekomst misschien wat wijzigingen zullen komen aan het format van de serie om het geheel fris te houden.

“We hebben laten zien dat F1 altijd heeft geprobeerd om elke verandering, elke nieuwe stap die moet worden genomen, voor te zijn. Het is dus belangrijk voor ons om door te gaan met Drive to Survive, met onze vrienden bij Netflix, zolang we denken dat dit partnerschap een doorslaggevende factor is.”

“Als het gewoon een andere manier wordt om over de Formule 1 te spreken zonder dat het een toegevoegde waarde heeft of geeft aan het Formule 1-platform, dan denk ik misschien dat het beter is om opnieuw te onderhandelen en met Netflix of met de andere partners te kijken wat een mogelijkheid zou kunnen zijn om in de toekomst iets anders te doen.”

Maar Domenicali benadrukt nog dat hij heel tevreden is met het aandeel dat Netflix heeft in de groei van populariteit van de Formule 1.

“Maar het lijdt geen twijfel dat dit platform een sleutelrol heeft gespeeld, vooral bij de jongere generatie en nieuwkomers in de Formule 1. En dat hebben we te danken aan deze visie, het product en de kwaliteit ervan die echt, zeer goed is geweest.”