F1 stopt met regenbooglogo in WeRacesAsOne-campagne

De Formule 1 heeft vandaag laten weten dat het stopt met het gebruiken van het ‘regenbooglogo’ in de WeRaceAsOne-campagne. De invulling van de campagne verandert eveneens.

Vorig jaar startte de Formule 1 met een campagne voor meer diversiteit, een campagne waarbij #WeRaceAsOne werd gebruikt. Daarbij hoorde ook een ‘regenbooglogo’ en voorafgaand aan de races werd er een moment van ‘eenheid’ ingelast waarbij de rijders openlijk hun steun betuigden aan de strijd voor meer diversiteit en tegen racisme.

Het regenbooglogo was ook op al de F1-bolides terug te vinden maar vandaag laat de Formule 1 weten dat het regenbooglogo niet meer gebruikt zal worden. De campagne onder de hashtag #WeRaceAsOne gaat echter wel verder. De focus van de campagne zal echter niet alleen meer op diversiteit liggen maar ook op het duurzamer maken van de sport.

“Dit seizoen zal de regenboog niet meer in het kader van #WeRaceAsOne te zien zijn,” zo luidt het in een statement van de Formule 1.

“We zijn nog steeds een strijd aan het voeren tegen de pandemie met het coronavirus maar we focussen ons met ons platform nu op drie kernpijlers voor ons milieu, sociaal en corporate governance.”

“Die pijlers zijn duurzaamheid, diversiteit en inclusie, en de gemeenschap.

“Die pijlers zijn duurzaamheid, diversiteit en inclusie, en gemeenschap. Deze gebieden zijn een prioriteit voor de sport, iets waarop al vooruitgang is geboekt maar op dat vlak moeten er de komende maanden en jaren bijkomende inspanningen gedaan worden.”

Net als vorig jaar zal er ook dit jaar voor iedere race een moment georganiseerd worden waarin de gezamenlijke strijd voor belangrijke onderwerpen in de verf zal gezet worden. Er zal nog wel met de rijders besproken worden onder welke vorm dit zal gebeuren.