Ferrari wil met speciale achtervleugel in Monza de dominantie van Max Verstappen doorbreken

Ferrari
Ferrari

Tijdens het raceweekend in Monza zal Ferrari een speciale achtervleugel introduceren. Of die achtervleugel zal kunnen voorkomen dat Max Verstappen opnieuw vlot een overwinning behaalt is echter de vraag.

Al enkele raceweekend op rij moet Ferrari vaststellen dat het tijdens de kwalificaties redelijk competitief is maar dat het tijdens de races op zondag niet echt de strijd met Red Bull kan aangaan. Vooral op circuits met lange rechte stukken lijkt er een probleem te zijn en laat nu net Monza een circuit zijn dat over bijna alleen maar lange rechte stukken beschikt.

Een volledig nieuwe achtervleugel moet echter een antwoord helpen bieden op de dominantie van Red Bull en Max Verstappen.

“In Monza zullen we met een ander soort vleugel rijden met minder drag,” aldus Ferrari-teambaas Mattia Binotto. “De snelheid op zich zal dan ook geen bezorgdheid zijn.”

“Mijn belangrijkste bezorgdheid is echter dat we drie races op rij hebben gekend waarbij we op zondag niet over de benodigde snelheid beschikten.”

“In Hongarije en tijdens het weekend in Zandvoort kenden we een goede kwalificatie, die was competitief, maar tijdens de race waren we niet competitief genoeg. Dat maakt het echt wel moeilijker. Niet alleen omdat we niet met Max voor de overwinning kunnen strijden maar ook omdat we niet over het pakket beschikken om Mercedes achter ons te houden.”

“Het is nu drie races op rij dat we niet het benodigde potentieel hebben, dat we niet de snelheid hebben die de wagen begin dit seizoen wel had. Het is iets dat we zo snel mogelijk moeten aanpakken omdat er nog maar weinig races zijn dit seizoen.”

“We willen nog steeds overwinningen behalen, het is onze bedoeling om iedere resterende race te proberen winnen en dat betekent dus ook Monza.”

Opmerkelijk genoeg had Ferrari ook een speciale achtervleugel ontwikkeld voor Spa-Francorchamps maar besloot het toen om het nieuwe exemplaar niet te gebruiken omwille van de hoger dan verwachte temperaturen en bandenslijtage.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print