Ferrari zet jarenlange samenwerking met sponsor stop

Ferrari
Ferrari

Ferrari kondigde onlangs een hernieuwde samenwerking met Santander aan maar de Italiaanse renstal zet ook een jarenlange samenwerking met een sponsor stop. Daarmee volgt het Mercedes dat eveneens een jarenlange samenwerking met EPSON en Bose voor bekeken houdt.

Ruim negen jaar werkte Ferrari immers samen met UPS maar vanaf dit jaar zullen we het logo van het Amerikaanse bedrijf niet meer op de F1-bolides van Ferrari zien staan. Santander werd onlangs dan weer bevestigd als nieuwe partner, dit nadat Ferrari eerder al van 2010 tot 2017 met Santander samenwerkte.

Ondertussen blijft het ook afwachten of Philip Morris aan boord blijft als sponsor. Jarenlang stond het met Marlboro op de Ferrari F1-bolides maar sinds enkele jaren vinden we Mission Winnow op de wagens. Het is echter nog niet duidelijk of Philip Morris nog steeds als sponsor een nadrukkelijke bijdrage zal leveren aan Ferrari.

Eerder raakte reeds bekend dat Ferrari, zeker gezien het ingevoerde budgetplafond, het niet dramatisch zou vinden mocht het Philip Morris als sponsor verliezen.