FIA controleert Ferrari met extra sensor in Monaco

De FIA heeft bij de F1-bolide van Ferrari een extra sensor laten inbouwen zodat de renstal haar ERS in Monaco extra gecontroleerd kan worden op eventueel misbruik.


De MGU-K mag volgens het reglement maximaal 120kW energie leveren. Ferrari beschikt echter over een ’twinbattery’-systeem en volgens sommige geruchten zou Ferrari de limiet daarmee kort kunnen overschrijden zonder dat dit wordt opgemerkt door de sensoren van de FIA. Dit leidt dan uiteraard tot een prestatievoordeel en een iets snellere wagen.

Vooral de voorbije maanden zijn er geruchten over eventueel misbruik opgedoken. Tot dusver werd door de FIA echter geen inbreuk vastgesteld. Bijkomend dient opgemerkt te worden dat Ferrari reeds sinds de introductie van de V6-hybridemotoren in 2014 met een zogenaamd ’twinbattery’-systeem werkt.

De FIA heeft nu echter in de Ferrari SF71H een extra sensor laten inbouwen die het energiemanagement bij Ferrari nog nauwgezetter moet monitoren. Vooral concurrenten Mercedes en Red Bull zijn uiteraard geïnteresseerd of de FIA daadwerkelijk een inbreuk zal vaststellen. Teambazen Toto Wolff en Christian Horner lieten reeds weten alle vertrouwen te hebben in de FIA en haar controles.

a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}