FIA houdt Ferrari ook in Canada extra in het oog

Nadat de FIA in Monaco reeds een onderzoek deed naar het ERS-systeem van Ferrari, besloten ze om in Canada het onderzoek verder te zetten.


Ferrari werd verdacht van het gebruiken van een ERS-systeem dat in staat is om meer dan de toegestane 120 kW aan energie over te brengen aan de MGU-K.

In Monaco deed de FIA reeds onderzoek. Toen werd er besloten dat er geen probleem was met het ERS-systeem van de Scuderia. Een simpelere procedure zal echter in Canada gebruikt worden om verder onderzoek te verrichten.

“In Monaco waren we blij te zien dat de Ferrari in orde was. Maar omdat we niet steeds deze moeilijke procedure willen doorlopen, zullen we in Canada extra metingen doen”, zei Whiting tegenover Motorsport.

“In Canada zullen we een simpeler systeem gebruiken om sneller tot een conclusie te kunnen komen. We willen dat Ferrari met een extra sensor rijdt, maar tot nog toe was het complexer dan verwacht. Hoewel we waarschijnlijk tot dezelfde conclusie komen dat alles OK is, zal Ferrari in Canada een andere software krijgen om het verschil tussen de twee helften van de batterijen te meten.”

De FIA heeft problemen met het onderzoek, aangezien de ERS erg verschillend is van de andere teams. Charlie Whiting is echter blij met de steun van Ferrari.

“Het was moeilijk voor ons om te begrijpen hoe hun systeem werkt. We werkten samen met Ferrari, omdat het erg complex en helemaal anders is dan de systemen van de andere teams.”

“Maar we moeten ook hun systeem kunnen begrijpen. Het duurde alleen wat langer. Het is aan Ferrari om ervoor te zorgen dat ze aan de regels voldoen, maar het was moeilijk voor hen om ons te overtuigen dat alles OK is.”

“Het is niet correct om te zeggen dat Ferrari niet goed communiceerde, omdat ze ons erg goed hebben geholpen om hun complex systeem uit te leggen. Het was gewoon erg moeilijk om alles van hun systeem te begrijpen. En we moeten alles begrijpen voordat we gerustgesteld zijn.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}