Op vraag van Red Bull heeft de FIA uitzonderlijk een superlicentie aan de 17-jarige Arvid Lindblad gegeven.
Vorige week raakte bekend dat Red Bull aan de FIA had gevraagd om Arvid Lindblad toestemming te geven om eventueel in de Formule 1 te kunnen rijden. Met zijn 17 jaar is Lindblad normaal te jong om een superlicentie te kunnen krijgen. Na het F1-debuut van Max Verstappen in 2005 werd omwille van Verstappen zijn erg jonge leeftijd immers de regel ingevoerd dat een rijder minstens 18 jaar oud moet zijn om een superlicentie te krijgen.
Vorig jaar werd de regel aangepast. Een rijder die over de benodigde punten voor zijn superlicentie beschikt en nog maar 17 jaar oud is zou toch een superlicentie kunnen krijgen wanneer de FIA hierover een positieve beslissing neemt. De FIA geeft die beslissing dus genomen en daardoor kan Arvid Lindblad dus theoretisch nu in de Formule 1 racen.
Opvallend is dat het verzoek van Red Bull er komt op een moment dat Lindblad nog minder dan twee maanden verwijderd is van zijn achttiende verjaardag. De aanstelling van Lindblad moet mogelijk gezien worden als een kanshebber om in de Formule 1 in te vallen wanneer Max Verstappen een race schorsing zou krijgen voor het verzamelen van twaalf strafpunten.
Red Bull liet eerder al verstaan dat Lindblad dan niet zou invallen voor Max Verstappen bij Red Bull. Isack Hadjar of Liam Lawson zou dan invallen terwijl Ayumu Iwasa dan het vrijgekomen stoeltje bij de Racing Bulls zou invullen. Op het eerste zicht lijkt ook Lindblad dan naast een invalbeurt dus te grijpen maar je weet nooit wat er in de F1 gebeurt.