De Formule 1 heeft vandaag in de aanloop naar het begin van het F1-seizoen in Oostenrijk meegedeeld dat het een nieuwe campagne start waarbij de focus ligt op de uitdagingen door COVID-19 alsook de strijd tegen racisme.
McLaren is proud to pledge its support to @F1's #WeRaceAsOne initiative. ߌ
Read more on how we're uniting with Formula 1 to help those affected by the coronavirus crisis and supporting its increased efforts to improve diversity and opportunity across the sport.
— McLaren (@McLarenF1) June 22, 2020
Onder de campagne #WeRaceAsOne wil de Formule 1 bij het begin van het F1-seizoen 2020 de focus leggen op het aanpakken van “grotere doelen’ en het “veranderen van de samenleving”. Daarbij ligt de focus onder andere op het aanpakken van de gevolgen van COVID-19 alsook het opvoeren van de strijd tegen racisme. Tegelijkertijd zal er ook een programma opgestart worden dat er voor moet zorgen dat de autosport op termijn diverser wordt.
Er zullen verschillende acties opgezet worden en alle F1-teams zullen op een bepaalde manier een ‘regenboog’ aan kleuren op hun F1-bolides plaatsen om de actie extra in de verf te zetten. Die regenboog aan kleuren, bestaande uit de kleuren van de verschillende teams, zal op de halo of neus van de F1-bolides terug te vinden zijn. Volgens de F1 staat de regenboog aan kleuren symbool voor het bij elkaar brengen van alle bevolkingsgroepen.
Het is de bedoeling om van #WeRaceAsOne een langdurige campagne te maken en het thema dus niet alleen tijdens de openingsrace in Oostenrijk in de verf te zetten.
“Dit thema zal niet slechts één week of slechts een jaar de headlines bepalen en daarna naar de achtergrond verdwijnen. Het benadrukt de strategie van de Formule 1 om structureel een verschil te maken in onze sport en de samenleving als geheel.”
De campagne van de Formule 1 volgt na een eerdere uithaal van wereldkampioen Lewis Hamilton naar zijn collega’s alsook naar de Formule 1 als sport die volgens Hamilton een ‘witte’ sport is.
And as we build to Austria, we will be announcing new pledges to support a wide range of causes including front line workers, sustainability, inclusion and equality.#WeRaceAsOne #F1 https://t.co/PAHU4zELQh
— Formula 1 (@F1) June 22, 2020
Renault Sport Racing is proud to support #WeRaceAsOne.
“Sport has the power to change the world. It has the power to inspire. It has the power to unite people in a way that little else does. Sport can create hope where once there was only despair.” Nelson Mandela pic.twitter.com/DaWvevsZE3
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 22, 2020
a:0:{}
Hoofditem op frontpagina
a:1:{s:9:”file_name”;s:27:”weraceasone_f1_headline.jpg”;}
De Formule 1 heeft vandaag in de aanloop naar het begin van het F1-seizoen in Oostenrijk meegedeeld dat het een nieuwe campagne start waarbij de focus ligt op de uitdagingen door COVID-19 alsook de strijd tegen racisme.