Lewis Hamilton kreeg in totaal een gridpenalty van maar liefst 55 plaatsen. De Brit zal dan ook achteraan de grid moeten starten, al verwacht Hamilton niet dat het een vlotte inhaalrace zal worden.
Weken geleden werd er reeds gesproken over een mogelijke motorwissel en bijhorende gridpenalty voor Lewis Hamilton in Spa-Francorchamps of Monza. Het werd uiteindelijk Spa-Francorchamps, een circuit waar inhalen ‘vlotter’ gaat dan op heel wat andere circuits.
Toch denkt Hamilton niet dat de GP van België zich nu zal aandienen als een vlotte inhaalrace, daarvoor is Mercedes volgens Hamilton niet competitief genoeg. Bovendien liggen de temperaturen op Spa-Francorchamps dit jaar een heel stuk hoger dan tijdens de voorbije jaren, wat dan weer een serieuze invloed heeft op de bandenslijtage.
“We zijn hier niet met voorsprong de snelste en omwille van de temperaturen is het waarschijnlijk het slechtste moment om de gridpenalty’s te ondergaan,” zei Hamilton na afloop van de kwalificatie. “Ik moet achteraan starten en ga een massale bandendegradatie ondergaan.”
"I’m going to have to battle my way through the traffic – but I’ll give it my best as always" @LewisHamilton #F1 pic.twitter.com/Zs3lMITdSj
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 27, 2016
“Morgen zullen twee of drie pitstops gemaakt moeten worden. Ik weet niet wie er zorgzaam met zijn banden zal kunnen omgaan. We gaan allemaal problemen ondervinden.”
“Het gaat geen vlot ritje doorheen het rijdersveld worden waarbij ik de ene wagen na de andere simpelweg kan gaan inhalen. Morgen haal ik drie wagens in en zitten mijn achterbanden er misschien al door. Het is een vreemd scenario maar ik ga mijn uiterste best doen.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}