“Het seizoen is nog niet verloren voor Ferrari”

De baas van de ontwerpafdeling van Ferrari, Nikolas Tombazis, verzekert dat de prestaties van de Ferrari 150° Italia in Turkije beter zullen zijn. Toch denkt hij niet dat er dit weekend al voor het podium gestreden kan worden.
“Ik denk dat we de concurrentie dichter op de hielen zullen zitten in Turkije maar we zullen waarschijnlijk nog niet voor het podium kunnen strijden,” vertelde Tombazis aan de Italiaanse krant Corriere della sera, waarna hij ook nog verklaarde dat het seizoen voor Ferrari “nog niet verloren is” en dat Ferrari nood heeft aan een “mentale wedergeboorte” om opnieuw aan de top van het klassement te kunnen staan.

De Italiaanse renstal heeft alvast enkele updates voorzien om de achterstand op de concurrentie in Turkije zoveel mogelijk te beperken. Zo zal de 150° Italia voorzien zijn van zowel een nieuwe voor- als achtervleugel en wordt het remsysteem van de wagen grondig herbekeken.

“In Istanbul zullen we een nieuwe voor- en achtervleugel hebben. Ook het remsysteem wordt veranderd maar jammer genoeg heeft onze wagen nog een lange weg tegemoet om te kunnen strijden voor de overwinning.”

Eerder was ook al bekend dat Ferrari de flexibele voorvleugel van Red Bull ging kopiëren. Daar wordt in de Ferrarifabriek in Maranello ondertussen grondig aan gewerkt. Ferrari kreeg daarvoor al de nodige kritiek te verduren. Zo zouden ze enkel uitvindingen van de concurrentie kopiëren en nooit zelf met iets nieuws op de proppen komen. Nikolas Tombazis had begrip voor die kritiek

“We hebben ondertussen ook al ingezien, ook al geef ik het niet graag toe, dat we de laatste jaren zeer conservatief zijn geweest. We waren minder agressief in de ontwikkeling van onze wagen en waren niet vindingrijk genoeg om met nieuwe ideeën op de proppen te komen.” Gaf de Griek eerlijk toe waarna hij vertelde dat de beschuldigingen aan het adres van Ferrari wegens het kopieergedrag terecht zijn.

Uiteindelijk verklaarde hij ook nog dat de malaise bij Ferrari is ontstaan door het feit dat “de mensen die verantwoordelijk zijn voor de prestaties van de wagen met hun hoofd in de wolken zaten en zich niet concentreerden op de belangrijke dingen, maar dat zij na de koude douche na de eerste drie races zich opnieuw volop op de wagen concentreren”

Misschien hadden deze mensen na de klacht van Ford wegens de naam van hun wagen teveel werk om een nieuwe naam te verzinnen?

a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print