Honda vraagt aan eigen personeel: “Hoe kan het beter in 2020?”

Na de serieuze stap vooruit het voorbije seizoen wil Honda ook volgend jaar een bijkomende stap vooruit zetten. Het doet daarvoor beroep op haar eigen personeel …


Na de dramatische jaren met McLaren en het overgangsjaar met alleen Toro Rosso vormde 2019 de echte grote test voor Honda. De Japanners leverden dit jaar naast Toro Rosso ook motoren aan Red Bull Racing.

Wanneer je één van de topteams van motoren voorziet dat moet je uiteraard zien dat je er staat en het mag gezegd worden, 2019 was het seizoen van de grote vooruitgang bij Honda. De Japanners behaalden niet alleen hun eerste F1-overwinningen sinds de comeback in de Formule 1, ook met Toro Rosso eindigden ze op het podium.

“Het was uitdagend,” aldus Toyoharu Tanabe tegenover ‘Motorsport.com’. “Meer personeel, meer motoren. Maar alles verliep redelijk goed voor beide teams.”

Honda is eindelijk een motorleverancier waarmee rekening dient gehouden te worden maar de Japanners willen het in 2020 uiteraard nog beter doen. Maar waar ga je dan te rade om vooruitgang te boeken? Bij je eigen medewerkers natuurlijk …

“Ik vroeg aan de engineers en mecaniciens ‘Wat kunnen we voor volgend jaar doen? Evalueer alles wat we dit jaar gedaan hebben. Waar heb je bedenkingen bij, wat zijn problemen op en naast de baan?’.”

“Vervolgens kunnen we een lijst maken die we intern bespreken met de mensen van de R&D-afdeling. Vervolgens hebben we een idee over wat we voor 2020 kunnen doen.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}