Interview met Donatella Di Giorgio

De naam Donatella Di Giorgio zal bij de meeste mensen geen belletje doen rinkelen, doordat zij nog maar een beginnend kart rijder is in Italië. Wij vonden het eens interessant om te kijken hoe misschien toekomstige rijders over de toekomst denken, en over zichzelf. Donatella Di Giorgio is nog maar 1 jaar bezig met haar loopbaan als kart piloot, maar vele mensen verwachten dat ze een mooie toekomst zal krijgen als vrouwelijk piloot.

Wij van F1world.be konden haar 8 vragen stellen over haar en de Formule 1.

Wat is jou favoriete circuit en waarom?
Mijn favoriete F1-circuits zijn Imola, Monza en Monaco. Ik hou van Monza en Imola omdat ik denk dat het goede circuit zijn om te rijden, en piloten kunnen elkaar goed voorbijsteken daar. Ook waren zij mijn eerste GP’s die ik live meemaakte als fan. Monza was mijn eerste in 2000 en Imola was mijn 2de in 2001. Ik hou reeds van Formule 1 sinds de dag dat ik geboren was! Over Monaco, ik vind het tof en het is echt spectaculair voor de fans en het geeft de mogelijkheid om de piloten hun capaciteiten te laten zien, maar spijtig genoeg niet de inhaal capaciteiten omdat ik persoonlijk denk dat dit bijna onmogelijk is.

Heb je een idee wat 2003 jou zal brengen?
Ik ben kartrijdster dus hoop ik natuurlijk op goede resultaten in mijn kart races omdat ik vastberaden ben als persoon en omdat motorsport mijn meest belangrijke passie is.

Wat zijn jou doelen voor de toekomst?
Natuurlijk is mijn doel mijn races te eindigen in de 100cc karts op het podium, en als het mogelijk is, als winnaar. Een ander objectief kan zijn om van 100cc over te schakelen naar 125cc omdat deze 125cc karts versnellingen hebben. Ook al hebben 100cc karts geen versnellingen dulden zij geen rijders fouten, dus zijn ze leerrijker. Maar op dit moment heb ik nog 1 jaar om hierover te beslissen. Een ander objectief is om te testen met een Formule Renault of Formule 3 wagen ooit, maar het zal geen probleem zijn moest dit nooit gebeuren, want karting is ook tof om te doen. Ayrton Senna zei ooit dat karts dicht aanleunen bij Formule 1-wagens.

Wat denk jij over vrouwen in de Formule 1. Zou het mogelijk zijn?
Ja, ik denk het wel, doordat in autosport het geslacht niet telt: de rijderkwaliteiten zijn belangrijk. Er zijn zelfs vrouwen al in de Formule 1 geweest in het verleden. Er zijn ook heel goede vrouwelijke rijders in het Kart-circuit zoals Cyndie Alleman en in de topklasse heb je natuurlijk Sarah Fisher.

Is het hard in een jongenswereld?
Neen, omdat wanneer we de helmen sluiten om te starten, dan zijn we allemaal gelijk en
hebben we dezelfde mogelijkheden. Het is niet de enigste jongens job waar er vrouwen zijn, als voorbeeld de Italiaanse Politie, het Italiaans leger. Ook hebben er veel vrouwen in die zo genaamde jongenswereld succes, maar op dit moment is het nog maar een begin van de gelijkheid van vrouwen en mannen.

Wat is tot nu toe jou beste resultaat in een race ?
Ik heb nog niet deelgenomen in races in 2002, omdat dit maar tests waren om mij verder te ontwikkelen als rijder. Normaal zal ik dit jaar met mijn eigen kart mijn race debuut maken in de 100 Club klasse met mijn 100cc kart Birel Motorsport chassis en Italsistem “lamelle” motor.

Zal Ferrari opnieuw zo dominant zijn zoals in 2002?
Ik denk van wel, omdat ze een redelijk grote voorsprong hebben tegenover andere teams, en ze hebben een goede rijder namelijk Michael Schumacher. Hoe dan ook, ik hoop dat mijn favoriete rijders, die Jenson Button en Kimi Raïkkonen zijn, goede resultaten zullen halen.

Wat is jouw opinie over de tabaksban die in 2005 start?
Tabak is gevaarlijk voor de gezondheid, dus denk ik dat het correct is om die ban in te voeren. Ook denk ik dat het niet een zo groot probleem zal zijn voor rijders en teams, doordat er nog andere grote bedrijven zijn om te sponsoren. Ook hebben ze nog tot 2005 de mogelijkheid om alles voor die sponsors in dienst te stellen.

Graag willen we Donatella Di Giorgio bedanken voor dit interview. We wensen je nog véél succes in je verdere carrière en hopen snel meer van jou te horen. Ook kan je de website van Donatella Di Giorgio bezoeken op de volgende link: http://www.ddgracing.cjb.net. Met dank aan Mark Gledhill en Elisabetta Giordy.
De naam Donatella Di Giorgio zal bij de meeste mensen geen belletje doen rinkelen, doordat zij nog maar een beginnend kart rijder is in Italië. Wij vonden het eens interessant om te kijken hoe misschien toekomstige rijders over de toekomst denken, en over zichzelf. Donatella Di Giorgio is nog maar 1 jaar bezig met haar loopbaan als kart piloot, maar vele mensen verwachten dat ze een mooie toekomst zal krijgen als vrouwelijk piloot.
a:0:{}
Wij van F1world.be konden haar 8 vragen stellen over haar en de Formule 1.

Wat is jou favoriete circuit en waarom?
Mijn favoriete F1-circuits zijn Imola, Monza en Monaco. Ik hou van Monza en Imola omdat ik denk dat het goede circuit zijn om te rijden, en piloten kunnen elkaar goed voorbijsteken daar. Ook waren zij mijn eerste GP’s die ik live meemaakte als fan. Monza was mijn eerste in 2000 en Imola was mijn 2de in 2001. Ik hou reeds van Formule 1 sinds de dag dat ik geboren was! Over Monaco, ik vind het tof en het is echt spectaculair voor de fans en het geeft de mogelijkheid om de piloten hun capaciteiten te laten zien, maar spijtig genoeg niet de inhaal capaciteiten omdat ik persoonlijk denk dat dit bijna onmogelijk is.

Heb je een idee wat 2003 jou zal brengen?

Ik ben kartrijdster dus hoop ik natuurlijk op goede resultaten in mijn kart races omdat ik vastberaden ben als persoon en omdat motorsport mijn meest belangrijke passie is.

Wat zijn jou doelen voor de toekomst?
Natuurlijk is mijn doel mijn races te eindigen in de 100cc karts op het podium, en als het mogelijk is, als winnaar. Een ander objectief kan zijn om van 100cc over te schakelen naar 125cc omdat deze 125cc karts versnellingen hebben. Ook al hebben 100cc karts geen versnellingen dulden zij geen rijders fouten, dus zijn ze leerrijker. Maar op dit moment heb ik nog 1 jaar om hierover te beslissen. Een ander objectief is om te testen met een Formule Renault of Formule 3 wagen ooit, maar het zal geen probleem zijn moest dit nooit gebeuren, want karting is ook tof om te doen. Ayrton Senna zei ooit dat karts dicht aanleunen bij Formule 1-wagens.

Wat denk jij over vrouwen in de Formule 1. Zou het mogelijk zijn?
Ja, ik denk het wel, doordat in autosport het geslacht niet telt: de rijderkwaliteiten zijn belangrijk. Er zijn zelfs vrouwen al in de Formule 1 geweest in het verleden. Er zijn ook heel goede vrouwelijke rijders in het Kart-circuit zoals Cyndie Alleman en in de topklasse heb je natuurlijk Sarah Fisher.

Is het hard in een jongenswereld?
Neen, omdat wanneer we de helmen sluiten om te starten, dan zijn we allemaal gelijk en hebben we dezelfde mogelijkheden. Het is niet de enigste jongens job waar er vrouwen zijn, als voorbeeld de Italiaanse Politie, het Italiaans leger. Ook hebben er veel vrouwen in die zo genaamde jongenswereld succes, maar op dit moment is het nog maar een begin van de gelijkheid van vrouwen en mannen.

Wat is tot nu toe jou beste resultaat in een race ?

Ik heb nog niet deelgenomen in races in 2002, omdat dit maar tests waren om mij verder te ontwikkelen als rijder. Normaal zal ik dit jaar met mijn eigen kart mijn race debuut maken in de 100 Club klasse met mijn 100cc kart Birel Motorsport chassis en Italsistem “lamelle” motor.

Zal Ferrari opnieuw zo dominant zijn zoals in 2002?
Ik denk van wel, omdat ze een redelijk grote voorsprong hebben tegenover andere teams, en ze hebben een goede rijder namelijk Michael Schumacher. Hoe dan ook, ik hoop dat mijn favoriete rijders, die Jenson Button en Kimi Raïkkonen zijn, goede resultaten zullen halen.

Wat is jouw opinie over de tabaksban die in 2005 start?
Tabak is gevaarlijk voor de gezondheid, dus denk ik dat het correct is om die ban in te voeren. Ook denk ik dat het niet een zo groot probleem zal zijn voor rijders en teams, doordat er nog andere grote bedrijven zijn om te sponsoren. Ook hebben ze nog tot 2005 de mogelijkheid om alles voor die sponsors in dienst te stellen.

Graag willen we Donatella Di Giorgio bedanken voor dit interview. We wensen je nog véél succes in je verdere carrière en hopen snel meer van jou te horen. Ook kan je de website van Donatella Di Giorgio bezoeken op de volgende link: http://www.ddgracing.cjb.net. Met dank aan Mark Gledhill en Elisabetta Giordy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner SpeelgoedSpeelgoed