“Je geniet als underdog meer van de Formule 1”

Mercedes-baas Toto Wolff vindt dat je als underdog meer van de Formule 1 geniet dan als favoriet.

Mercedes domineert sinds de invoering van de nieuwe V6-turbomotor de Formule 1. De renstal krijgt veel kritiek dat de Formule 1 door haar dominantie te saai is geworden. Toto Wolff beseft daardoor ook dat het leven als favoriet niet zo eenvoudig is.

“Het is duidelijk dat je als underdog meer kan genieten en dat het leuker is,” zei Wolff tegenover de officiële F1-website. “De situatie waarin we ons nu echter bevinden is iets dat we op een bepaalde manier verwacht hadden. We hebben dat ook in het verleden gezien met winnende teams. Red Bull is een mooi voorbeeld, of Ferrari aan het begin van de jaren 2000. Het is iets waarvan je je bewust moet zijn en dat moeilijk te negeren valt. Als team moet je er enerzijds voor zorgen dat je merknaam serieus wordt genomen, maar anderzijds is er het feit dat je wil winnen. Op dat vlak mag je echter geen toegevingen doen.”

“We waren de underdog toen we hier in 2013 startten. Tijdens dat seizoen voelden we ons net zoals zij die heel wat inhaalwerk te doen hebben, en ik zat ook in die rol in 2012 bij Williams en daarvoor. Ik kan je dan ook zeggen dat het leuker is. Maar zou ik dat inruilen voor succes? Waarschijnlijk niet.”

Toto Wolff geeft ook nog wat weerwerk tegenover de kritiek die Mercedes vaak te verwerken krijgt. Hij is niet van mening dat Mercedes de oorzaak is van een saaie Formule 1.

“Kijk naar Ferrari in het begin van de jaren 2000: ze waren enorm dominant. Het was echter alleen Michael Schumacher, slechts één rijder, dus er was veel minder competitie dan vandaag de dag. Wij laten beide rijders strijden. Dat is het maximum dat je kan verwachten van een team dat beide titels wil behalen,” besluit Toto Wolff.
a:0:{}
Max Verstappen en Carlos Sainz Jr. nemen het ieder raceweekend voor Toro Rosso ook naast de baan tegen elkaar op. Deze keer luidt de opdracht: bouw zo goed mogelijk een papieren vliegtuigje.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print