KERS succesvol getest bij Williams

Williams testte gisteren voor het eerst hun KERS-versie succesvol uit. Het was de eerste keer dat het team het systeem op het circuit uitprobeerde. Williams maakte in 2009 immers geen gebruik van het kinetic energy recovery system. Nu heeft het team toch zijn eigen versie succesvol kunnen toepassen.
Pastor Maldonado reed honderd rondjes met het systeem in werking. Op de eerste testdag verloor Williams nog zo’n drie uur door problemen met KERS, dat niet eens gebruikt werd.

“Het duurde vijf ronden om het maximale rendement er uit te krijgen. Daarna konden we het voor de rest van de dag gebruiken.” verklaart technisch directeur Sam Michael.

“In totaal hebben we maar vijf uur verloren tijdens de tests. Drie uur door een probleem met KERS en nog eens twee uur door een elektrisch probleem. Voor de rest was de wagen op het circuit. We hebben heel wat kilometers kunnen doen en zo hebben we heel wat data kunnen verzamelen. We kennen nu alle temperaturen en drukken en weten wat er schort en wat niet. Er blijken geen grote problemen te zijn. Wel hebben we een paar kleine defecten, maar alles lijkt degelijk voor de rest.”

Pastor Maldonado zette gisteren de zevende tijd neer. Over het algemeen was de Williams de vierde snelste bij de nieuwe wagens. Gisteren was de enige dag dat Williams de hele dag kon testen. Het team lijkt dus nog steeds in de middenmoot te zitten.

“Het is nog te vroeg om iets te zeggen over het potentieel van de wagen.” aldus Michael. “Om een goed beeld te krijgen zouden we moeten weten met hoeveel benzine de wagens zijn opgevuld tijdens hun snelste ronden. Ook is dit een zeer raar circuit om op te testen, want je hebt hier weinig vleugel nodig. We hebben andere circuits nodig om conclusies te trekken.”

“De bolides zullen natuurlijk nog erg veranderen voor de seizoensstart. Toch is er niets erg anders aan onze wagen dan aan de andere, behalve dan van Renault met hun uitlaat”.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print