Volgend seizoen zien we in de Formule 1 de intrede van het Kinetic Energy Recovery System (KERS). Althans als alles verder loopt zoals gepland. De teams mogen op vrijwillige basis zo’n systeem ontwikkelen en inzetten in de wedstrijden. De voorbije weken duiken er echter enkele problemen op die dat plan op de helling kunnen zetten.
Zo was er vorige week een brand in de Red Bull fabrieksgebouwen na een incident met het systeem en gisteren raakte een BMW medewerker gewond nadat hij een elektrische schok kreeg van een bolide uitgerust met het systeem. De technische werk groep van de Formule 1 heeft dan ook besloten om nog eens te overleggen over de innovatie.
"We moeten eerst begrijpen wat er juist gebeurd is. Ik denk dat dit besproken zal worden tijdens de volgende samenkomst van de Technische Werk Groep. We moeten nu niet meteen panikeren. Het is een nieuw project en het is logisch dat er nog wat veiligheidsproblemen zijn. Die moeten we proberen oplossen," aldus Ferrari teambaas Stefano Domenicali
De mecanicien van BMW-Sauber heeft een nachtje moeten doorbrengen in het ziekenhuis. Hoewel er eerst enkel wat verwondingen aan de arm werden vastgesteld, kloeg hij later ook over duizeligheid. Enkele verdere onderzoeken moeten vandaag vaststellen of er nog meer medische problemen zijn.