“Hamilton dankt zijn status als superster naast zes F1-titels ook aan sociale media”

In zijn column voor het Nederlandse ‘Formule 1’ geeft Ho-Pin Tung zijn visie over Lewis Hamilton en de sociale media in de Formule 1.


Tien jaar geleden was er volgens Ho-Pin Tung geen sprake van sociale media in de Formule 1. In die tijd is er veel veranderd want daar waar de Formule 1 onder Bernie Ecclestone eerst een schrikbewind voerde, worden de sociale media nu aanzien als de ideale brug met de F1-fans.

Bernie Ecclestone geloofde niet in de sociale media en rijders moesten zelfs een document ondertekenen dat ze geen foto’s of video’s online zouden plaatsen. Vandaag de dag is het net het omgekeerde en zijn bijna alle rijders actief op de sociale om dichter bij hun fans te staan.

Vooral Lewis Hamilton is bijzonder actief op onder andere Instagram en dat heeft de zesvoudig kampioen volgens Ho-Pin Tung geen windeieren gelegd.

“Lewis Hamilton heeft zijn status van superster niet alleen aan zes wereldtitels, maar ook aan zijn aanwezigheid op social media te danken,” aldus Ho-Pin Tung.

“Hij was er als een van de eersten actief, zag de kracht van de platformen direct in. Hamilton heeft de handschoen opgepakt en er goed gebruik van gemaakt, herkende het belang van social media.”

Toch is ook het gedrag van Lewis Hamilton op de sociale media de jongste tijd serieus gewijzigd.

“Wat mij de laatste tijd opvalt is dat Hamilton veel minder over zijn privéleven post,” zegt Ho-Pin Tung. “Hij zet zich nu veel meer in voor maatschappelijke zaken. Hij gebruikt social media steeds meer als een sociaal podium en minder voor privégebruik.”

“Het is een trend die je bij meer coureurs ziet, hoewel ze allemaal de waarde van social media goed weten in te schatten, waarschijnlijk ook enigszins gestuwd door de teams. Formule 1 heeft sociale media volledig geaccepteerd: het is onmisbaar.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print