Lewis Hamilton behaalde tijdens de GP van Canada zijn beste resultaat bij Ferrari ooit. Dat resultaat kwam er na een bijzonder intense strijd met Max Verstappen. Twee grote rivalen die elkaar opnieuw bekampten op het circuit maar allebei hebben ze ervan genoten en al zeker Lewis Hamilton.
Na een bijzonder moeizaam seizoen vorig jaar heeft Lewis Hamilton dit seizoen bij Ferrari duidelijk een grote stap vooruit gezet. In Canada behaalde hij met een tweede plaats zijn beste resultaat ooit voor Ferrari tijdens een grand prix. Het was tijdens de slotfase van de race dat Hamilton met een gewaagd manoeuvre voorbij ging aan Verstappen, iets dat deed terugdenken aan zijn beste dagen in de sport.
Voor Hamilton was het een emotionele podiumplaats, aangezien hij met Kimi Antonelli op het podium zijn opvolger mocht feliciteren met de overwinning maar vooral ook omdat het een bevestiging was van de vooruitgang die hij samen met Ferrari boekte.
“Allereerst wil ik mijn team hier enorm bedanken,” zei Hamilton tijdens de interviews na afloop van de race. “”Deze jongens hebben me met open armen ontvangen, en het is de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk zwaar geweest, dus het is geweldig om eindelijk onze draai te vinden en een goed weekend te hebben. Het is een fantastisch gevoel om hier weer terug te zijn.”
“Vooral omdat deze jongens (Mercedes) zo snel zijn, en ik heb zelfs gestreden met Max, wat geweldig was.”






