“Lotus T127 heef een fundamenteel probleem”

De Finse rijder Heikki Kovaleinen verklaarde zopas dat de Lotus T127 een fundamenteel probleem zou hebben met betrekking tot de neerwaartse druk.
Op donderdag ging Heikki Kovalainen voor het eerst in 2010 van de baan en dat omwille van zijn eigen fout. Gisteren was het opnieuw Kovalainen die de T127 op de proef mocht stellen en ditmaal lag het circuit van Jerez er droog bij. Red Bull-rijder Mark Webber liet de snelste tijd noteren terwijl Kovalainen minstens drie volle seconden trager was dan de Australische rijder.

Volgens Kovalainen moet men de T127 dringend verbeteren als het op downforce aankomt. Dit is mogelijk ook de reden van zijn crash op donderdag die plaatsvond in bocht drie van het Spaanse circuit. In deze bocht gaan de rijders namelijk amper van hun gaspedaal en is de downforce dus van groot belang.

“Onze wagen beschikt duidelijk over minder neerwaartste druk dan onze voorgangers en dat hadden we in principe ook wel verwacht. Zodra we terug in onze fabriek aankomen zullen we op dit vlak zeker aan verbeteringen gaan werken. We konden ons aerodynamisch pakket natuurlijk ook niet naar behoren testen aangezien de wagen in slechts vijf maanden gebouwd moest worden”

“Bij Lotus moest men dan ook vanaf nul beginnen wat het design van de wagen betreft. Men begon bijvoorbeeld te werken aan het design terwijl er nog geen informatie was over onze motoren en dat op zich kan het gedrag van een wagen enorm bepalen. Ik ben er wel van overtuigd dat onze medewerkers het probleem snel zullen oplossen en dat een grote vooruitgang niet lang op zich zal laten wachten”, zo verklaarde Lotus-rijder Heikki Kovalainen.

a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}