Max Verstappen: “Meer testen met Honda is de sleutel tot succes”

Volgens Max Verstappen heeft de overgang naar Honda ervoor gezorgd dat er meer getest kan worden. Dat is volgens hem ook de reden dat er minder technische problemen zijn dan vorig jaar.


“Ja vorig jaar hebben we ook veel technische problemen gehad die niet aan onze power unit lagen,” aldus Verstappen tegenover ‘Autosport.’ “Maar ze waren er ook omdat we nooit de betrouwbaarheid hadden om tot op de limiet te testen.”

Problemen met de betrouwbaarheid was een van de redenen waarom Red Bull zijn jarenlange relatie met Renault beëindigde en overstapte naar Honda. Er mag nu ook al gesproken worden over een geslaagde overstap want de nieuwe combinatie wist al twee races te winnen en Max Verstappen is dit jaar nog niet buiten de top vijf geëindigd.

“Zowel de auto als de power unit zijn erg betrouwbaar,” gaat Verstappen verder. “Honda brengt zoveel tijd door op de testbank en wij kunnen ook de limieten van de onderdelen van de auto opzoeken.”

“Dat hebben we voordien nooit gehad. We hadden er geen idee van of de auto sterk was of niet. Dat kon je enkel zien aan de uitvalbeurten, de hele voorbereiding voor een seizoen is veel beter.”

Verstappen is tevreden over hoe de samenwerking tussen Red Bull en Honda evolueert.

“Er is een heel open samenwerking,” vertelt Verstappen. “We werken volledig samen, we proberen hen te helpen en zij proberen ons ook te helpen om dingen beter te doen. We hebben een heel toegewijde relatie.”

Die relatie heeft er voor gezorgd dat Max Verstappen op een mooie derde plaats in het kampioenschap staat met slechts zeven punten minder dan Valtteri Bottas en al een mooie voorsprong op Sebastian Vettel.

“Mercedes heeft nog steeds een voorsprong en dat moet ons doel zijn. Het is nog niet helemaal duidelijk waar we staan als team, tweede of derde.”

“We doen het tijdens het weekend gewoon beter dan Ferrari en we behalen de resultaten maar ze zijn ook nog steeds erg snel. Op het ene circuit zijn ze sneller dan op het andere, met veel rechte stukken blijken ze wel dominant te zijn.”

Na de zomerstop staan er met Spa-Francorchamps en Monza meteen twee historische circuits op het programma waar vermogen en topsnelheid een cruciale rol spelen.

Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print