Afgelopen week liet McLaren beelden zien van het opstarten van de MCL35M voor 2021 maar het team moest tegelijkertijd toegeven dat de omschakeling van Renault naar Mercedes niet altijd van een leien dakje gelopen is.
All the small things. ߔͰߔ§#MCL35M ⌛ pic.twitter.com/673cGgLqep
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2021
Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de nieuwe regelgeving op technisch gebied een jaar werd opgeschoven en dat alle teams straks in Bahrein met een lichte evolutie van de bolides uit 2020 aan de start zullen staan.
Voor McLaren gaat die ballon slechts gedeeltelijk op want ze zullen in tegenstelling tot 2020 dit jaar met Mercedes-krachtbronnen aantreden.
Vorige week deelde de formatie uit Woking met enige trots het opstarten van de nieuwe bolide op de sociale media en technisch directeur James Key was vol lof over de samenwerking met Mercedes. De Production Manager bij McLaren, Piers Thynne, beaamt dat maar geeft tegelijkertijd toe dat er een paar horden overwonnen moesten worden tijdens de omschakeling.
“Elk ander team neemt het grootste deel van zijn auto van vorig jaar over naar dit jaar, maar onze overstap naar de Mercedes-krachtbron betekent dat dit niet het geval is voor ons,” zei Thynne in een interview op de website van McLaren. “Het heeft geleid tot een enorme hoeveelheid veranderingen, in wezen waren we bezig met een nieuwe auto te bouwen. Het aantal nieuwe onderdelen op de MCL35M is ongeveer hetzelfde als toen we de MCL35 voor 2020 bouwden.”
“We liggen met veel dingen op schema. Er zijn een paar uitdagingen op bepaalde gebieden op dit moment, maar dat is F1. Als je geen problemen tegenkomt, dan ben je waarschijnlijk niet agressief genoeg. Als alles makkelijk en eenvoudig is, betekent dat meestal dat je steken laat vallen omdat je de grenzen niet opzoekt.”
Geschreven door Tom Schots
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}