Martin Whitmarsh, CEO van het Mclaren F1 team sluit de mogelijkheid niet uit dat z’n team twee verschillende wagens zal ontwikkelen voor het seizoen 2009.
Door de intrede van het Kynetic Energy Recovery System, dat de teams vrijwillig mogen toepassen in 2009, zullen de F1 wagens heel wat meer gaan wegen, wat dan weer z’n gevolgen heeft voor het gedrag van de wagen. Vooral de wielbasis, rijhoogte en het centre of gravity zullen beïnvloed worden door het extra gewicht. Die veranderingen zijn zo drastisch dat er op elk circuit een heel andere balans kan zijn.
Bij Mclaren zou men,volgens geruchten, dan ook bezig zijn met het ontwikkelen van twee verschillende wagens, vooral om verschillende wielbasissen te kunnen gebruiken. Zo zouden ze aan alle uitdagingen antwoord kunnen bieden. Martin Whitmarsh wilde die geruchten niet ontkennen.
"Ik denk dat het een grote uitdaging is voor onze ingenieurs om een KERS systeem te ontwikkelen dat op elk circuit kan gebruikt worden en bovendien snel is, maar het is niet makkelijk. De teams overwegen heel wat mogelijkheden. Wij denken zelf ook aan verschillen opties maar we werken heel hard aan oplossingen voor elk circuit. Natuurlijk gaan we nog niet meteen laten zien wat we hebben maar uiteindelijk moeten we proberen om aan alles het hoofd te bieden."