McLaren-rijders klagen over de wagen

Bij McLaren heerste er na de race vooral ontevredenheid over de wagen. Jenson Buton en Lewis Hamilton stelden een groot tekort aan downforce vast en dat zal er niet beter op worden als over twee weken de nieuwe reglementen in verband met de air blown diffusor van kracht gaan. De twee Britten werden vierde en zesde met Hamilton op kop.
Voor Lewis Hamilton zal de volgende update een goede uitwerking moeten hebben om hun plaats te behouden. “Ik denk dat we wat downforce missen.” vertelde hij na afloop. “Het is al weer heel even geleden sinds we nog eens een upgrade op de wagen hebben gehad. We hebben al een nieuwe voorvleugel gehad, maar we missen downforce achteraan.”

“Ik denk dat we het zeer zwaar zullen hebben in de volgende race als we de blown diffuser moeten missen. Ik denk dat er een zichtbaar verschil zal zijn in Silverstone.”

Ook Jenson Button vindt het tijd om nog eens met een goede update van de wagen te komen. “We moeten het hoofd er nog eens over buigen en de wagen proberen te verbeteren.” aldus de wereldkampioen van 2009. “Voor Silverstone zal er zeker een aerodynamische verbetering nodig zijn. We schuiven niet naar voren en dat is toch ons doel.”

“Ik weet dat er een paar upgrades aankomen. Toch zullen we wat risico’s moeten nemen als we kijken hoe groot het gat was vandaag. De Ferrari’s en Mercedes-wagens zijn sneller, maar de Red Bulls liggen echt kilometers voor.”

“We hebbenvdus heel wat nodig op het circuit en dat zal er niet beter op worden als de nieuwe regels omtrent de blown diffuser in werking treden. Dat gaat een grote inpakt
hebben op de prestaties. Hopelijk verliezen de Red Bulls wat meer dan wij, maar
daar zijn we lang niet zeker van.”

De race van Lewis Hamilton werd verpest door een slechte start en hoge bandenslijtage. Toch was het wel duidelijk dat hij niet verder geraakt zou zijn dan zijn vierde plaats.

“Ik had gewoon een slechte start, een zeer slechte start. Zo verloor ik heel wat meters op de Ferrari’s, maar we waren toch trager. Als ik voor hen was gebleven had ik ze waarschijnlijk niet achter mij kunnen houden.”

“Er werd mij constant gevraagd of ik langer buiten kon blijven. Ik probeerde mijn banden zo goed mogelijk te sparen en dat was alles wat ik kon doen. Ik bleef dan wat langer uit en kreeg af te rekenen met overstuur.”

De maatregelen die de FIA nam met de enginemapping lijken dus McLaren meer parten te spelen dan de rest van de favorieten.

Jenson Button kreeg op het einde af te rekenen met een probleem met het KERS en werd uiteindelijk zesde. “De balans op mijn wagen was niet echt goed. Ik kreeg ook wat last van wheelspin. Ik had het zeer moeilijk tijdens de race.”

“Halverwege de race verloor ik dan het KERS ook nog en dat koste mij heel wat tijd. Ons KERSwerkt zeer goed en levert ons ongeveer vier tot vijf tienden op. Dat maak je goed
bij het remmen en het uitkomen van een bocht.”
a:1:{s:9:”file_name”;s:11:”mclaren.jpg”;}
Bij Red Bull Racing is de kogel eindelijk door de kerk. Designer Adrian Newey begint te twijfelen aan de competitiviteit van de RB7 zonder geblazen diffuser.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}