McLaren beleefde de voorbije jaren een erg moeilijke periode met Honda als motorpartner. Niet alleen op sportief vlak was dat volgens Zak Brown een serieuze uitdaging, ook op commercieel vlak zorgde dat voor heel wat uitdagingen.
De miserabele prestaties van McLaren-Honda zorgden ervoor dat de renstal moeilijk nieuwe commerciële partners en sponsors kon aantrekken. Het was één van de belangrijke taken van McLaren-CEO Zak Brown, een taak die er het voorbije jaar niet eenvoudiger op werd.
“Gelukkig heb ik heel wat ervaring op dit vlak maar ik wist dat je tijdens het seizoen geen nieuwe partners zou vinden wanneer je zo’n problemen ondervindt,” vertelde Zak Brown tegenover ‘Auto Motor und Sport’.
Volgens Zak Brown was er daardoor nood aan verandering. McLaren moest potentiële partners kunnen overtuigen dat het volgend jaar beter kan presteren.
“We konden aan potentiële sponsors geen verhaal verkopen dat het volgend jaar beter zou gaan. Dat was een van de redenen waarom we nood hadden aan een nieuwe motorpartner.”
“We moesten kunnen bewijzen dat we de dingen wensten te veranderen en dat we onze rijders konden behouden. De mensen geloven nog steeds in McLaren, ze geloven in Renault en ze geloven in Alonso en Vandoorne,” aldus Brown. “Ik kan zeggen dat onze gesprekken met mogelijke sponsors nu erg goed verlopen.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}