Mercedes via Aston Martin motorleverancier van Red Bull?: “Alles is mogelijk”

Het voorbije raceweekend werd gesuggereerd dat Mercedes via Aston Martin op het punt stond om motorleverancier te worden van Red Bull. Mercedes ontkende alvast dat een overeenkomst getekend was, maar “alles is mogelijk”.

Dat de relatie tussen Red Bull en motorleverancier Renault verzuurd is, dat is nog een understatement. Red Bull liet reeds meermaals verstaan dat het eventueel overweegt de Formule 1 te verlaten indien het niet over een competitieve motor beschikt.

Daarbij wordt niet alleen gedacht aan het competitief maken van de Renault-motor maar ook aan het eventueel overstappen naar een andere motorleverancier. Nadat Red Bull eerst vruchteloos Audi tot een F1-avontuur trachtte te verleiden zou het nu Mercedes als motorleverancier willen, maar dan wel via een omweg.

Zo zou Aston Martin, waarvan Mercedes vijf procent eigenaar is, volgens het magazine ‘Autocar’, de motorleverancier van Red Bull worden. Het zou er daarbij op neerkomen dat Red Bull Mercedes-motoren zou krijgen maar dan wel onder de merknaam van Aston Martin.

Toen Mercedes-baas Tot Wolff gevraagd werd naar het vooruitzicht van het leveren van motoren aan een concurrent antwoordde Wolff als volgt: “Er zijn veel zaken die in overweging worden genomen.”

“Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer Renault besluit om haar eigen team te bezitten en een andere renstal over te nemen? Zullen ze dan nog Toro Rosso en Red Bull van motoren voorzien, en indien niet, wat zijn dan de oplossingen? Wie gaat er hen dan van motoren voorzien om er zo voor te zorgen dat ze in de Formule 1 blijven?”

“Wat betekent het voor ons? Want tot nu toe zijn ze onze vijand? Misschien is er dan een nieuwe vijand? Wat betekent het achter de schermen op het vlak van politiek en krachtsverhoudingen? Er zijn geen gesprekken momenteel en er is zeker en vast nog niets begonnen, maar je moet met alle opties rekening houden.”

“Ik hou de deur op een kier,” besluit Toto Wolff.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print