Mexicaanse fans laten Red Bull massaal vallen: Meer dan 300 000 volgers kwijt, merchandising Sergio Perez met 80 procent korting

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Sergio Perez bracht naar Red Bull niet alleen heel wat sponsorgelden mee, hij bezorgde Red Bull ook heel wat fans en die lijken nu na zijn vertrek Red Bull massaal de rug toe te keren.

De aankondiging van zijn vertrek is bij de Mexicaanse fans heel hard aangekomen. Sergio Perez was een ‘held’ in zijn land, de trots van Mexico. Na het vertrek van Sergio Perez bij Red Bull, en al dan niet een voorlopig afscheid van de Formule 1, lijken ook zijn fans massaal Red Bull de rug toe te keren.

Op haar sociale media-kanalen, zoals X en Instagram, verloor Red Bull in de zeven uur na de aankondiging van Sergio Perez zijn vertrek meer dan 120 000 volgers. Ondertussen zou er zelfs sprake zijn van meer dan 300 000 volgers die Red Bull kwijt is geraakt.

Volgens sommige bronnen zou Sergio Perez zo’n 65 procent van de verkoop van de Red Bull-merchandising uitgemaakt hebben. Ook bij kledingsponsor Castore zien ze de bui hangen want daar wordt de Red Bull-merchandise van Sergio Perez verkocht met kortingen die oplopen tot 80 procent.

Wat het vertrek van Sergio Perez betekent voor de toekomst van Mexico op de F1-kalender is ook de vraag. Het huidig contract voor de organisatie van de GP van Mexico loopt eind 2025 af. Eerder lieten de organisatoren weten dat ze ook bij een eventueel afscheid van Perez de race nog graag langer zouden organiseren.