Moet Marlboro stoppen met sponsoring van Ferrari?

Het was de schande van België in 2003: het verbod op tabaksreclame. De gp van België kon dus niet georganiseerd worden vanwege de vele wagens met tabaksreclame erop.
Een jaar later kon men toch iets geregeld krijgen om de grote prijs te laten doorgaan. In 2005 werd tabaksreclame uiteindelijk verboden bij sportevenementen in heel Europa. Daarom trokken veel sponsors uit de tabaksindustrie zich toen terug. Alleen Marlboro bleef hoofdsponsor van Ferrari. Zij vulden de motorkap van Ferrari lang met een wit vlak op de rode wagen en sinds 2006 met de streepjescode van de Amerikaanse sigaret.

Nu wil men ook van die streepjescode en de naam Scuderia Ferrari Marlboro af. De code zou gelijkenissen vertonen met de onderkant van een pakje sigaretten van het merk. Ferrari en Philip Morris, de producent van Marlboro, vertrouwen erop dat alles legaal is. Toch onderzoeken meerdere instanties de ‘reclame’.

Marlboro heeft nog een contract tot 2011 met de Italiaanse renstal.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}